Efter helgen - bara vardag kvar

Datorn funkar fortfarande inte, smyger in på jobbet, har inget att göra och lite tid att sitta av. För lite tid att ta tag i något projekt. Funderar allvarligt på att sätta bonusen på en ny dator. Kanske inte vad jag tänkt mig, men en dator måste man ha, tro't eller ej, men så är det. Undrar om man får någon dator för bonuspengen? Får väl lägga till den lilla sparslanten också, och hoppas att det räcker. Tvivlar på att det går att få fart på det andra skrället igen.

Hade hur mycket som helst i huvudet att skriva i helgen, men ingenstans att skriva... Nu är det tomt. Lite stressigt också, att smyga in på jobbets dator! Blir kort och kompakt.

Mycket snö har det kommit i helgen, sparkarna är hämtade och hemma, barnen tog sin till skolan. Jag tog cykeln, hade ju sett att de grusat på cykelvägen, så spark skulle inte gå så bra. Efter lunchen tog jag apostlahästarna. Testade sparken, men det var så halt, så man tog sig inte ur fläcken ut broddar. Snöat idag också. Har hört sägas att det regnat på eftermiddagen, men det är ju så mörkt, så man ser inget. Det blir en överraskning. Halt lär det vara i vilket fall, med näst intill omönstrade stövlar. "Finstövlar" som det ju ska föreställa vara. Innestövlar, helt värdelösa att ha ute! Ingen värme!

Har köpt nya lysen till fönstren. Kulor med ljusslingor inuti, klarglas, 2st till fönstret i vardagsrummet mot vägen, och en ljusgardin till lilla fönstret i vardagsrummet. Måste se till att få igång taklampan också, för det är bra mörkt nu, de nya lysena räcker inte till, annat än som mysbelysning, men det är de desto bättre på! Ska köpa en kontakt som man sticker i kontakten i taket, men jag bara glömmer ju varje gång jag är och handlar... hmm....

Nix, nu måste jag hem till sonen och hunden, fixa mat och diska och dammsuga och gå ut en runda med hunden. Lika som alla andra dagar. Ekorrhjulet. Samma, samma, samma. Dottern är och rider, det är ju måndag, och kommer inte hem förrän frammåt halv nio.

Saknar någon att dela vardagen och livet med. Ensam är stark, sägs det, jag vet inte det, jag... Saknar även det slutna sällskapet, men ingen idé att gå tillbaka dit förrän jag har en dator som fungerar... Det är liksom en förutsättning. Hoppas att mina vänner och bekanta där finns kvar när jag kommer tillbaka! Har svår abstinens... Hoppas att någon av er hittat hit, så ni vet varför jag är så borta!

Försökte fånga lite stämningsbilder i fredagskväll. Tror inte det gick så bra. Det var så fint ute, massa nysnö och så alla lysen överallt. Kameran klarar att fånga bilden, men jag klarar inte att hålla kameran stilla, skulle behöva ett stativ! Provade att stödja mot lyktstolpar, men då blir man ju lite begränsad i bildfångeriet, måste ha tillgång till en lyktstolpe! Hunden och jag måste ha en lyktstolpe! :-) Bilderna är kvar i kameran än. Det får inte ta för lång tid innan jag har tillgång till egen dator igen, för det ryms bara ca 600 bilder på minneskortet... hihihihi!

Hem var det! Ha det så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0