Helgrapport

Så har helgen passerat igen då, swisch sa det, så var det måndag igen!

Lördagen; var till Bollnäs med en kompis och shoppade kläder. Hittade inte så mycket, men ett par jeans och ett par tröjor, vardagströjor, blev det. Och ett par lite tjockare strumpbyxor, inte tjocka som tights, men mer än bara strumpbyxor. Fick för mig att jag ville ha kjol på kvällen när vi skulle på dans, Hela huset gungar på Folkan i Bollnäs.

Kl 14 var det dags för ridskolans årliga Lucia-show. Den var väldigt bra, tycker jag! Lite lång, 2½ timme! Mycket väntan mellan numren, det var tråkigt, men själva numren var bra! Väldigt varierat, allvar och skoj i en salig blandning. På gymkhanan var det en av ponnyerna som smet, så det tog ett tag innan han lät sig infångas. Det syntes att han tyckte det var kul!! Det var tre "tanter" som fick vara "traktor" då den var på lagning, så eleverna fick själv kratta ridbanan... De var så tokiga, jag vek mig dubbel av skratt!

Efter detta, hem och ut med hunden, som inte fått komma ut sen tidiga morgonen... Stackarn. Meningen var att jag skulle hinna hem innan det var dags för showen, men det gjorde jag inte... Sen hem igen, äta, duscha och måla, hämta kompisen, fixa håret och kläder och ÄNTLIGEN få dricka lite vin!! Hann ett par glas innan vi åkte. Kompisen fick sms i bilen ner, med en inbjudan till förfest. Klart vi åkte dit! Det var ett trevligt gäng där! Så länge det varade, det blev nog bara en timme, sen var vi ju tvungen att gå till Folken om vi skulle hinna dansa något!

Söndagen; slöa. Sova länge. Ut med Teo. Frukost länge. Tomglo lite på TV, vänta på att klockan skulle gå, för vi skulle sällskapa med Teo efter gamla landsvägen.  Kom i väg till slut, "shoppa-dansa-kompisen" och jag, men inte så långt, eller länge, för kl 16 skulle man gå på julkonsert i pingstkyrkan och lyssna på kören Celebrate. Det har blivit som en tradition att gå och lyssna på dem. Tycker om kören och solisterna, de är duktiga. Lite fika efter och så iväg till Bruket och hämta barnen. Ut med hunden en sista sväng, te och smörgås vid Wallander en stund, sen SOVA!

Och så blev det måndag igen... Och datorn är inte klar. I morgon?? Kanske, kanske inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0