Jullov!!!

Nu är arbetsdagen slut, och ett låååångt jullov väntar. Ledig lika längen som barnen. Nästan. De börjar torsd 8 januari, jag börjar onsd 7 januari, det blir 18 dagars sammanhängande ledighet. Gud så skööööönt det ska bli!

Men ack så jobbigt! Har ju ingen dator! Nå allvarligt fel är det. Han har en teori, får han tid, ska han testa lite. Den fungerar med SP1, men lägger han in SP2 och SP3, så lägger den av. Var och en för sig och båda tillsammans har ingen betydelse. Den är helt virusfri nu, och nyinstallerad med XP, men det hjälper inte. Teorin har med drivrutiner att göra, att de är för gamla. Datorn är ju några år, men samtidigt tycker han att det låter snudd på orimligt, men inte helt omöjligt. Han ska testa lite grejer på måndag och tisdag, sen får jag tillbaka den, oavsett skick.

Tanken på att skaffa en annan dator växer sig starkare för var dag. Har börjat läsa annonser med annat intresse. Ett besök på Elgiganten känns hägrande. Fick ju bonusen nu, kommer på kontot på måndag. Den räcker ju inte, men är en hyfsad bit på vägen. Gillar inte att man ska vara så förbannat beroende av datoreländet! Det kan göra att jag måste hit till veckan ändå, och betala räkningar och flytta runt pengar och så vidare... Djävla skiiiit!

Hade tänkt sluta vid 16-tiden idag, men det sket sig, som vanligt när jag planerar att plocka ut inarbetad tid. När det börjar bli dax att stänga ner och gå hem, DÅ vaknar några kunder och har panikgrejer som bara MÅSTE fixas innan dagen är slut....

Min dag var ju slut, redan! Trodde jag. Inte första gången... antagligen inte sista heller.
Men de är för det mesta jättegoa att ha att göra med, mina ÅF! Det är ju bara de tråkiga jobbiga sakerna man berättar om lite grovt, som händer då och då, inte de bra sakerna, det som flyter på och som det för det mesta är... Det är ju lite så, så länge det inte hörs något är det bra...

Jaja, eftersom jag inte vet när jag får tillgång till någon dator igen, så GOD JUL och GOTT NYTT ÅR!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0