Just nu

Har gått upp på jobbet och dragit igång datorn. Tog dosan med till Internetbanken, för att kolla läget. Har jag råd med en ny dator? Har inte kollat det än, la ut det jag skrivit de senaste två dagarna först! Har även lite bilder som jag vill visa. Gör ett eget inlägg av de, en liten bildkavalkad!

Var ju till Bonden i kvällst. Dit och vände. Gick in, och när jag skulle ta av mig kappan, så tittade jag in i lokalen, och insåg att "alla" som var där, 20st kanske, var 20-25 år... Några "äldre", väl närmare 50 än 40 skulle jag tro. Ingen jag kände, ingen jag kände igen tillräckligt för att slå mig ner hos. Så jag vände helt enkelt i garederoben och gick ut igen. Gick upp mot söder och vände där, när jag sen passerade Bonden igen, var en av de "äldre" ute och rökte och tyckte att jag skulle komma in och sitta med "oss". Vilka är "oss" undrade jag? "Jag och Prans" ??? Känner igen namnet Prans, men vet inte vem det är. "Ska fundera på saken" sa jag och gick hem! "Jag" var i det här fallet en snubbe som kollat in mig tidigare där, i väldigt onyktert tillstånd, och som i sin vingliga färd mot mig blev haffad av vakterna, som tyckte han skulle gå hem och låta gästerna vara! Tack, vakten, jag blev glad åt ditt ingripande den gången! Tacksam! I kvällst klarade jag av det själv.

På väg härifrån sen, ska jag in till en kompis, hon som inte var hemma häromkvällen, och se om hon är hemma idag. Sen ska jag vidare till ännu en annan och lämna tillbaka två böcker som jag haft i evighet, säkert två år, och ta tillbaka filmen som hon i sin tur lånat lika länge av mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0