Krångeldator och Luftslott

Har pratat med IT-killen på jobbet. Fick lite filer med mig hem som ev kan hjälp till att få ordning på datorn. Jag fick å andra sidan veta saker som inte var så roliga... Kanske måste byta ut hela skiten. Köpa ny.

Datorn är ju ärvd och ett hopbygge av X'et, och att komponenter och drivrutiner inte längre funkar med uppdateringar och att webbsidor uppdateras för nyare uppdateringar som inte finns på datorn, och som om man uppdaterar inte fungerar med komponenterna... Kanske att alla komponenter inte helt är kompatibla med varandra... Förhoppningsvis funkar den hjälpligt med de filer jag fick på USB-minnet av honom.

Från det ena till det andra, så läste jag en blogg om luftslott idag. Det är lätt att bygga luftslott, det har jag själv gjort, ett stort och flott. Mycket flott. PANG sa det bara en dag. Allt rasade. Det gör ont, mycket ont. Väldigt mycket ont. Tog tid att komma på fötter. Att kravla sig upp till ytan igen. Så jag vet hur det känns, tyvärr. Så ledsen... :-(

Det hände ett litet mirakel igår kväll! När jag var ut med hunden, så klädde jag mig för löptur. Har känt de senaste dagarna att jag VILL springa igen, så igår testade jag lite försiktigt. Åh vad det kändes härligt! Så nu blir det promenad idag, ev blandat med liiiiite löpning, och så löpning i morgon blandat med promenad. Promenad är med rejäla kliv i raskt tempo.

Så nu är det bara att vänta på ännu en förkylning - brukar ju komma som ett brev på posten varje gång jag börjar komma igång med löpningen, lagom när man har kommit upp i lite löptider runt 30 min. Fast igår handlade det om lugn jogg i uppskattningsvis 15 min, så jag hinner ju ut några gånger till innan det blir dags!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0