Nära röda julklappar...???

Det går frammåt med datorhelvetet, har jag hört. Det mesta är räddat, som filer  och bilder (gjorde jag själv innan jag lämnade iväg den) och adressbok, nu ska det installeras om. Nyckeln är hittad och en äkta skiva funnen, nu ska det köras hårt. I morgon eller så. SEN får jag ta hem den! Undrar vad man ska ge för besväret?? Tycker ju om whisky, har jag hört, så man får väl försöka luska lite vilken sort som smakar. Mig veterligt läser han inte min blogg, så det är lugnt att fundera av sig!

Liksom att i morgon ska vi alla på kontoret vara klädda i något rött. Alltid retar det någon!! VD gillar inte vänsterpolitik och fackföreningar... som ju brukar associeras med rött! Han brukar skrämma småbarnen med "Är du inte snäll skickar jag facket på dig!" Ska bli kul att höra kommentaren...! Tänkte dagen till ära även dra på mig en kjol! Då svimmar väl alla, jag som alltid har jeans! Bil till jobbet, dels för att det blir kallt åt benen att cykla med bara kjol, dels för att nu är det två lådor med julklappar i hyllan bakom mig, som ska hem, en från företaget och en från en leverantör och om jag har tur, även datorn? Klappen från närmsta chefen är hemtagen. Han ska få sin i morgon, eller möjligen på fredag.

Idag har det töat. Pratat i telefon med kunder i Östersund - där regnade det, och i Umeå - där spöregnade det! Vattnet rann på isen, inte roligt att gå ut där inte. Så illa är det i allafall inte här! Än.

Ja, det får räcka så, för idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0