Julbord, kläder och tekniska haverier

Gott med julbord! Men jag äter ju inte så mycket på det där bordet, mest skinka, lax, röbetssallad och sånt klet. Inga köttebullar och prinskorvar, har ju barn, små, och då äter man köttbullar och korvar hela året så det räcker och blir över! Sillar är jag inte så förtjust i, smakade två små bitar igår. Ägghalvor med pynt på är gott! Jansson är gott. Snapsen till är god! Och ölen. Och avecen till kaffet sen. Och godiset! Framförallt var ju sällskapet bra! Som vanligt blev vi sist kvar. I princip utslängda! Larmet går ju på, så man får inte vara kvar hur länge man vill. Och så ska man ju upp och jobba nästa dag... Kan vara lite tungt efter en julbordskväll!

På lördag kanske jag och en kompis ska till Bollnäs och shoppa lite kläder. Har inte köpt kläder till mig själv sen jag vet inte när? Sätter in en liten slant i månaden på Lindex-kontot, och nu är det dax att länsa, tycker jag! Då kan man shoppa rätt mycket utan att det drabbar månadens fickpengar, så att säga, för då har jag ju redan satt av en klädpeng i månaden under ganska lång tid. Tycker jag är ett bra sätt! I stället för att handla på kredit och betala ränta och faktureringsavgift och sånt. Blir ju dyrare.

Nu var det tomt i kontorslandskapet, bara jag kvar, och VD inne på sitt rum. Idag har telefon gått varm. Gud vad det har ringt idag! Gick i ett! Längesen mitt tfn-block var så fullkladdat med anteckningar, och jag har hunnit beta av allt också, inget ostyrket...?? Papprena är så släta, så! hihihi! Man antecknar alltså i blocket uppdraget man får per telefon, och när man gjort klart det så stryker man över det!

Nä, nu ska jag hem och kolla om det är fel på kupévärmaren eller om det är fel på motorvärmarstolpen! Nå tok är det i vart fall. Tror att alla tekniska haverier drabbar mig nu... Inte kul. Och jag är ungefär lika teknisk som en flundra! Det bara SKA fungera. Alltid. Varje gång. Inte hålla på att krångla i tid och otid! Usch!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0