Flamsar vidare

Jaha, ingen dator idag heller, kanske till helgen! Måste bli till helgen, för sen är jag JULLEDIG ända till onsd 7/1!!!!

Det töar lite nu ute, så jag är rädd för att snön försvinner till jul... Det vore väl för tradigt... Snösvängen fortsätter träget att jobba, i allafall. Idag har de hållit på att ta bort snöhögar efter senaste dagarnas snöande och plogande! De har gjort sitt bästa för att hålla mig vaken i natt också! Inte så kul, men jag förstår dem. Det är inte roligt att ha dessa stora maskiner i vägen överrallt på gator och i korsningar heller!

I går kväll blev det lite körigt. Sen jag kom hem, var det bara att ställa motorvärmaren på 19, sen var det att kasta sig över en kastrull och lite mjölk och sno ihop lite mannagröt och skicka ut sonen med hunden och hoppas på det bästa... Diska medan gröten kokar klart, äta och samtidigt ta bort lite gammal post och reklam som blivit liggandes, sen åka till stallet och hämta dottern, vidare hem till deras pappas (som var på jobbet) och hämta julklapp till en av hennes kompisar, för de skulle ha julklappsutdelning idag, samt även hämta pokalen och prisrosetten hon fått ta emot under Luciashowen i lördags för sin andra plats på KM-dressyren, allt glömt hos pappan på söndagen när jag hämtade dem, och så tillbaka hem, ut med Teo på hans runda, hem och natta barn, min sedvanliga kopp te och lite TV-titt medans jag dricker upp... SOVA!

Ikväll lär det bli lika, fast utan att vi åker bort. Hem, fixa käk, äta, ut med hunden, hem och natta barn, dricka te och sova! Tur det är julledigt snart, så man få komma ikapp lite, med livet och hemmet och lite allt möjligt. Kanske. Om man inte sitter för mycket vid datorn då, finns ju risk. Har ju lite tid att ta igen!

Det var så roligt i lördags när vi var ut och dansade, längtar redan efter nästa tillfälle, när det nu blir...

Känner mig så stressad när jag står här efter arbetsdagens slut och ska skriva, det blir bara flams! Inga bilder heller. Har inte tid att skriva om det man vill riktigt, det kräver lite ro runt omkring. Att kunna sätta sig när inspirationen kommer, inte behöva vänta på att klockan ska passera 17 och sen snabba sig, för man ska hem och dona. Har inte ro att läsa andras bloggar heller, måste ju hem! "Bara lite", "en glutt" lite här och lite där. Ögnar igenom. Utan att egentligen hinna med att fatta vad man läser... Fort fort fort ska det gå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0