Grått

Så var det som vanligt igen då, grått, grått, grått och blött, blött, blött... Trist så hälften vore nog!

Åkte till Öjung en vända, för att hälsa på mormor, sonen och jag. Dottern var med en kompis. Vi fick mat där! Gott och skönt slippa hitta på och laga själv. Fläskben med brunsås eller fiskbiffar eller "fiskmuffins" med ris och en röra av kikärtor, majs och sockerärtor. Lovar, det var godare än det låter!

Tog en tur med Teo upp i skogen, upp för backen vi åkte pulka, "bob" och trickskidor när vi var små, vi barn/ungdomar i Öjung tidigt 80-tal, men det var så blött med tösnön så jag gick inte så långt. Felklädd och felskodd, men han hann att göra det han skulle.

Sonen gjorde en snögubbe, Gustav, med gurkskivor till ögon och morot till näsa. Blev så fin så! Gustav blev även prydd med tuppkam innan vi bar iväg hem. Nu var det så illa, att kameran inte följde med, annars har jag kunnat visa Gustav, men icke denna gång. Han fick även sällskap av Lillisen och Fetisen, men dessa blev söndersparkade.

Innan vi åkte dit, fick vi åka till macken och göra rent rutan, bilen står ju under ett rönnbärsträd, och bären ramlar ner på bilen, säkert får de hjälp av fåglarna också, så den såg förskräcklig ut. Hade ju tänkt åka till Öjung förra helgen, byta till vinterhjul och tvätta den, men snövädret hann före, så det blev inget med det.

De kom hit istället, i måndags, och bytte på parkeringen, men då blev ju bilen otvättad... Det fixade mammas sambo idag! Tack för det! Alldeles för kallt för mig att göra det i typ +2 , mina händer pallar inte. Men nu står pärlan åter under rönnen, tvättad och fin. Hoppas att rönnen tappat alla sina bär nu!

AEFAB borde bygga en carport där, för att skydda bilarna mot snö, frost och rönnbär, även solens blekande strålar sommartid. Tycker jag.

På hemvägen var jag så trött, så jag fick verkligen kämpa för att inte somna framför ratten. Men tro inte att jag lagt mig för att vila sen vi kom hem, inte då. Men jag har inte gjort något vettigt heller, bara vankat runt, suckat, gjort kaffe och fikat med sonen, varit till Konsum med honom och köpt lördagsgodis, nu håller vi på att mickra och käka rester... Låter som en trevlig lördagskväll...??? Kanske smuttar på ett glas vin sen? Nu plingade mickron med min tallrik...

* * * * * * * * *
Ja, nu har jag ätit, mjölkmakaroner och köttfärssås från förra dagen. Ungarna åt kasslergratängen från igår. Skulle jag också vilja haft, men det räckte bara till dem. De drack Cola och jag tog ett glas vin, har jag fortfarande kvar, verkar räcka ett tag.

* * * * * * * * *
Åh, vad jag skulle vilja krypa ner i badkaret nu, med doftande ljus på kanten, massor av skum, lite soft musik, en bok och så vinet. En eller ett par timmar så där. Om jag hade haft ett badkar. Men nu har jag ju inte det, har en tvättmaskin istället, och den är väl bra, men just nu skulle ett badkar vara bättre!

Ha en bra kväll!

 

Kommentarer
Postat av: kats

Men så mysigt att åka och bli lite ompysslad...



Härlig nos att gosa med:-))



ha en bra dag

2008-11-10 @ 09:05:15
URL: http://kats.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0