Morgonrapport

-3,4 grader, täckbyxor på idag. Antingen det, eller långkalsingar under de andra jag brukar ha. Dubbla lager kändes jobbigt att ta på sig, nyvaken, trött och frusen som man är ca 05.20. Mössa (mest för att dölja morronfrissan!), vantar och täckjacka har jag haft ett bra tag, även när det är plusgrader. Bävar för när det blir vinter på riktigt och kallt på riktigt...

När det väl blir KALLT har jag mitt skoterställ, det klarar det mesta i låga temperaturer. Åtminstone som jag varit med om. Jackan är underbar! Men som sagt, bara när det är SVINKALLT, brukar ju vara kring nyår och i januari några veckor. Normalt sett. Vi får väl se vad det blir denna vinter!?

Usch, har varit halvförkyld i snart två veckor, snuvig och halsont, till och från, vilket gjort att jag inte varit på gympa varken denna eller förra veckan! Bara ute och gått med hunden, om än i raskt tempo, så är det inte riktigt samma sak, men gympan känns som lite för intensiv när man inte är helt hundra. Tänkte det skulle GE SIG nå'tag, men verkar inte så. Rinnigt i näsan och halssveda även idag.

Sen vi ändrade klockan, har det åter blivit ljust när man åker iväg till jobbet på morgonen, men när man ska hem är det mörkt, snart kolmörkt. Det är lite trist. Så tråkigt att gå med hunden i band under gatlyktorna i mörkret! Och det tycker han också!

På morgonen, när det inte är nå folk i farten, så får han vara lös, man väljer sina ställen, men på kvällarna är det för mycket folk och bilar i farten. Känns inte helt OK att ha en lös hund med sig då. Han är lite för "vinglig", går ut i vägen rätt vad det är (inget trafikvett!), kan få för sig att hälsa på någon (vilket inte alltid uppskattas!) för han är ju glad i folk! Kanske en ny lekkamrat? Eller springa efter en fågel som flyger iväg?!

Visst, jag kan kommendera honom att gå fot, eller en mindre exakt variant, "gå fint", eller en ännu mindre exakt variant, "gå med matte", då har han några meter runt mig att hålla sig inom, men det är ju inte meningen att man ska gå en hel promenad under kommando på det viset! Bättre då med koppel. De kommandona används mer när han är lös, och man möter någon, eller ska passera något/någon, eller dylikt.

Nix, klockan bär iväg!
Väcka barn, in i duschen och göra sig i ordning för ännu en arbetsdag!
Ha det bra!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0