Pil upp

Igår var det pil ner, väldigt mycket ner. Rätt ner i avgrunden. Bättre idag. På väg upp ur avgrunden. Med tokiga tankar, alltså, inte så mycket av dem idag, mer normal nivå. Krassligheten har dock tagit ny fart, kanske därför de tokiga tankarna inte får plats - för mycket snor i skallen!

Tänker inte säga upp mig, i alla fall, om det nu var någon som trodde det på allvar.

Dottern åker också med pappan i morgon, när han kommer för att hämta, och så skjutsar han henne till stallet på lördag-morgonen. Pratade med honom i kväll om det, så det är grönt. Phu! Hon har sin nyckel med (såklart) så hon kan komma hit och duscha (eller vad de bestämmer) om hon vill efter stallet innan hon ska på kalas.

Pappan bor ju ändå ca 2 mil härifrån, så det blir mycket skjutsa om hon ska dit och duscha, och så tillbaka till byn på kalas, och så hämtas igen efter kalaset... Men han har å andra sidan inte så mycket för sig, så även han kan ju behöva aktiveras! hihihihi, nu var jag lite stygger... fast bara lite, det är ju sant, ju!

Bara en dag kvar, sen är man LEDIG några timmar, och jag tänker inte planera in något som har med städ och tvätt och annat tråkigt måste-grejs, bara göra det jag känner för, vila, ladda batterier genom att vara ute så mycket som möjligt. Gå i skogen med Teo. Kanske den där ryggan, laddad med sittunderlag, kaffetermos och bulle åker på? Kameran, naturligtvis! Den får man inte glömma!

Sen får man hoppas på att vädret blir bra. Det såg ut att kunna bli kallt och snö i morgon, men på lördagen soligt och lite varmare. Risken finns ju då att det blir blött och kladdigt... Men det blir till att välja skor efter underlag!

Det var 6-7 grader kallt i morse, runt nollan mitt på dagen, det är en 6-7 grader minus nu också. Bra grund för snö, lite kortvarigt med minusgrader kanske... Undrar om marken hinner bli tillräckligt kall? Nej, snön försvinner nog igen, som förra svängen. Man får vara glad åt om den kommer alls och den lilla stund den stannar... :-)

Sonen och jag har börjat trycka i oss D-vitamin. Han för eksemets skull, jag för att förhoppningsvis få lite mera energi. Du vet, som man får på sommaren av ljuset. Kroppen bildar D-vitamin av ljuset och framförallt solen. Det är ju dåligt med både och den här årstiden. Det kan vara värt att prova, i allafall. Eksemet blir ju också mycket bättre, försvinner helt, på sommaren. Ju soligare desto bättre. En månad, sen bör man väl märka någon skillnad, eller? Två månader? En vecka??

Har tagit en compis i kväll också, men, peppar peppar, det har börjat släppa, den där hemska nackvärken. Finns ljus i tunneln! För att inte paja den uppåtgående trenden, bör jag inte sitta här så länge, så det är väl bäst att runda av och krypa till kojs... Så det är väl bäst att göra det nu. NU!

Go'natt... John blund på väääääggggg....ääääsppp
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0