Tok man har för sig!

Kallare idag, -6,9 grader.

I går kväll, när jag var ute och gick med Teo, såg jag en stjärna falla! Vet inte när jag såg det senast, längesen är det i allafall. Det är något visst med stjärnfall, något magiskt. Man vill ju önska sig något, men ofta går det så snabbt, så man hinner inte! Man ser stjärnan falla, ("vad är det för ljus?, Mysko flygplan, rymdskepp, UFO??"), blir överväldiga när man inser att det är en stjärna som faller, tänker att man ska önska något, och så är den borta, försent!

Med gårdagens fall, blev det ju extra dumt, mer än vanligt! Såg ljuset, fattade vad det var, hann tänka "önska" och så for mitt NAMN genom skallen, för- och efternamn! Så var den borta! VARFÖR i hela fridens namn for mitt namn genom skallen, i stället för att "jag önskar mig en underbar man, eller jag önskar mig en massa pengar, så jag kan köpa en massa fint till hemmet och kläder och göra mig skuldfri på bilen, kanske köpa bättre bil, eller jag önskar mig fred på jorden, eller något, men MITT NAMN????!!!!
Hur ska man tolka det?
Att jag önskar mig själv?
Att jag önksar att det ska hända MIG något bra?
Det var så dumt, så det ska man väl inte berätta, eller just därför!

En annan dum grej, som hände på jobbet för någon vecka sen var, att när jag pratade i tfn med en nere på PU (produktutvecklingen) om en baksida på en förvaring, minns inte vad vi diskutterade, det är oväsentligt, så lutar jag mig fram över skrivbordet, och tittar BAKOM SKÄRMEN!!!! Om det åtminstone hade varit en rygg på en förvaring jag tittat på, eftersom det var det vi pratade om, men baksidan av skärmen! Men vi pratade ju baksidan av något...

När jag insåg vad jag faktiskt gjort, började jag ju att skratta förståss, och fick berätta om min dumhet, då svarar han "det skulle inte jag berätta för någon!", nej, kanske inte, men det är sådana saker som händer när man pratar i tfn och ska illustrera det man pratar om, "visa" för den man pratar med. Man gör ju det i vanliga fall, när man pratar med någon IRL, då gestikulerar man ju, visar med hela kroppen, framförallt ansiktet, vad man pratar om. Jaja, så tokigt det kan bli!

Nu har klockan tickat iväg igen, väcka barn, dusch, kläder och iväg!
Ska klippa mig i kväll efter jobbet... Alltid lika velig, toppa bara, eller klippa riktigt kort?? Vi får se! Toppa, lutar det åt.
Ha en bra dag!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0