En helt vanlig torsdag

Jaha, hur har denna dag varit, då?

Vaknade lite väl tidigt för en ledig dag. Dottern är morgonpigg, och Teo låg med henne, så när hon öppnade dörren så kom han upp till mig sängen, och jag vaknade. Hon är väldigt försiktig och hänsynsfull, för hon vet att jag gärna vill sova. Jag ligger ju i vardagsrummet, helt öppet, så det är lite svårt att INTE väcka mig, hur försiktig hon än är! Bor i en trea, barnen har varsitt rum och jag en möblerad sovhörna i vardagsrummet.

Försöker somna om, då kommer sonen uppknallandes. Ligger kvar och försöker sova lite till, då ringer telefonen! Dags att ge upp sovmorgonsförsöken... Klockan var ju ändå över åtta nu.

Telefonsamtalet var bra! Det innebar att jag fått tag på en biljett till spelningen på lördag, med Tomas Andersson Wij! Kompis B hade ringt lite samtal och fått fram att det fanns några biljetter i Bollnäs kvar. Hon beställde en åt mig! Så nu är den hämtad och betald. Kul! Velarens belöning!

Annars då?
Tog tag i soffprojektet som jag gruvat mig för ett tag. Den är ganska smutsig, så jag har haft en flaska Textile Clean, som man har till bilsäten, för jag tänkte att det funkar säkert till soffan också! Av med fodralen till kuddarna och in i tvättmaskinen, spraya på skummet på det icke avtagbara och borsta, låta torka och dammsuga.
Lite renare blev det, men får ta en ny omgång i morgon, resultatet blev inte bra nog. Tänkte att jag skulle haft ett överdrag/skynke att ha över, det är mer lätt-tvättat, liksom. Har inte hittat DET än.

Tvingade med mig barnen ut med hunden, de har varit inne hela veckan, Play-station och dataspel varvas. Då lekte vi "leta-bortsprungna-barn" med Teo. Det är kul! Först "försvann" dottern, sen "försvann" sonen. Alla lyckligt upphittade och alla glada! De nappade på förslaget att göra om det i morgon, under mer planerade former, men de lovade snö på väderrapporten, så vi får se hur det blir med det.

Efter det, hem med Teo och upp på söder för besök i skoaffären, sonen behöver nya vinterskor och jag nya snören till mina sandaler jag har på jobbet, sen besök på klädaffärn, dottern behöver nya byxor. Bor ju i en liten by, finns typ en affär av vardera slaget... Hittade det vi ville ha och var nöjda. Var även in på leksaksaffärn och hämtad sonens radiostyrda bil, som vi lämnat in igår för koll. Den går inte som den ska. Gick inte som den ska. Förhoppningsvis gör den det nu... Det var visst någon fjäder som han kört sönder. Den är beställd. Bilen funkar med den trasiga, men förmodligen bättre med en hel. Han får prova i morgon när det är ljust!

Dottern gräddade pannkakor till lunch, och till kvällen önskades kyckling med ris och currysås. I princip allt tog slut!

Lite TV, lite e. En kopp härligt kvällste. Strax kvällspink med vovven., sen sova. Dagen över. Ännu en skit-dag... enligt vissa!

Det skulle snöa i morgon!
Kanske den stannar lite, för det har varit minus hela dagen idag. Och ingen resa till föräldrarna, för halt och för långt för sommardäck. Nytt försök på söndag. Annars skulle de komma ner till veckan och lägga om på parkeringen. Hoppas på söndagen hellre!

Det har snöat i natt och gör fortfarande!! :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0