Första snön!

Idag kom första snön!!
Någon har i och för sig sagt att det snöade i natt, men det vet jag inget om. Jo, jag såg faktiskt snö på tak och på bänkar, bord och bron vid Hembygdsgården när jag gick till verkstan i morse för att hämta bilen. Var tvungen närstudera om det var frost eller snö, då jag hört att det snöat, och det var snö!

Men nu på eftermiddagen har det snöat ordentligt, det VRÄKTE ner en stund! Fast den blir nog inte kvar så länge, då det inte varit kallt.

 
Se, det snöar!

 
En stund senare

Barnen och jag for runt i lägenheten och kikade i alla fönster - det är så roligt varje gång det kommer snö, den första snön, och den andra och den tredje och den...

Tycker om snö och vinter, det ska vara snö och 5-10 minusgrader när det är vinter. Inte plusgrader och regn som det ofta är nuförtiden.

Kommer snön, kommer den tidigt, i massor, så töar det och blir en grön jul, en grön vinter och en grön vårvinter, så kommer det mycket snö igen när man väntar att det ska bli vår och spirande grönska! Upp-å-ner-på-vända-världen!!!

Hoppas på en normal vinter i år, värd att kallas vinter.



Kommentarer
Postat av: Christina

Bara blötsnö, Molly o jag gick Gamla Landsvägen när det började vräka ner. Dyngsura kom vi hem och luktade dessutom koskit. Fick bara Molly när jag kom hem. Får se hur det går med ridningen ikväll.

2008-10-29 @ 16:03:52
Postat av: A-M

Christina!

Jo, nog syntes det att det var blötsnö! Stora blaffor, och inte var det minusgrader heller, och försvann fort nog, men det SNÖADE!!! /a

2008-10-29 @ 23:30:10
URL: http://amabiles.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0