Ishalka och snorjärsar

Det kom ju som sagt lite snö idag, som ganska snabbt smälte till vatten och som nu frusit till is. Kan lova att Räddningstjänsten får fullt upp i kväll, natt och i morgon bitti!

När jag var ute på kvällsrunda med Teo, var det isgata fläckvis. Frosthalka och ishalka. Mina fötter for runt ett par gånger, jag höll mig på benen, men sprattlade bra...

Hör hur snorjärsarna med drypfärska körkort är ute och leker allt vad de är värda - mitt i samhället! Om de valde att leka på platser där de inte utsätter andra för fara så var det väl inget att orda om, men mitt i samhället, där folk rör sig hela tiden, om än ganska få så här dags. Men långt ifrån garanterat folktomt! Snacka om omdömeslöst!

Jag känner oro över snorjärsen som leker värst... Han leker även i vanliga fall, bilen full med ungdomar, hög musik och sladdar runt i hög fart, mitt i samhället. Han är född 1988, 20 år alltså. Han kommer endera dagen att tappa kontrollen över sin bil, och vem vet vad som händer då? Har han TUR undkommer de med blotta förskäckelsen och knölad bil, men det kan lika väl sluta med att någon dör. Men han är i gott sällskap, de är några stycken där det fattas ett antal hjärnceller...

Sammanfattning; lek gärna med bilarna, åk fort, sladda och burna, men gör det på platser där ni inte utsätter andra för fara!!!
En sådan plats är INTE huvudgatan i samhället...

***************************

Vi ska till föräldrarna i morgon, om det inte är för dåligt ställt med väglaget, för att byta sandaletteran till grovkängorna på bilen. Det är planerat sen förra veckan, att vi skulle göra det i slutet av denna veckan, men snö- och halkvädret hann före! Är det för halt och eller för mycket snö uppöver, så blir det på söndag, för då har säkert vädret rättat till sig igen...

För oss som gillar snö; en bild på Teo från februari 2005
Hans matte är inte så förtjust i temperaturer runt 0, +/-3 grader, då blir det så här...


Så här blir man när tempen håller sig kring 0'an, +/- 3 grader, inte min mattes favoritväder, direkt...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0