Lite bilder - igen

Har nyss varit ute med hunden, kameran med, tagit lite bilder.
Undrar om det kallas för stilleben, när man zoomar in något och fokuserar på det? Har hört talas om stilleben när man målar, t ex ett fat med frukt på ett bord, att det skulle vara ett stilleben... Kan ha väldigt fel här, kanske ska kolla det i en ordlista någongång!
Nästa undran - heter det stíllében (med betoning på i och e, och sista delen uttalas som namnet Ben) eller som det stavas, stilleben, alltså som ett ben som är stilla...!!!??? Stille-ben eller stíllében??
Som kanske är något helt annat! hihihi


Träd som ramlat, med lite utsikt i bakgrunden, Gårdstjärnsberget idag, middagstid


Skäggig björk, med lite utsikt i bakgrunden, Gårdstjärnsberget idag, middagstid


Liten gran, med utsikt i bakgrunden, Gårdstjärnsberget idag, middagstid

Rör mig ofta däromkring. Gårdstjärnsberget. Trivs där i backarna.
Med ny förskylning i kroppen, kändes det som att jag höll på att dö innan jag var uppe. Följde 5 km banan från Hantverkargår'n, "baksidan av backen", sen upp till Toppstugan och så vägen ner. Och det var sista biten upp till Toppstugan jag höll på att dö, där är det brant, kan jag lova! Phu så svettigt det blev där! Sen är det nerför!

Försöker kurera mig med div medikamenter jag fått tips om. Massor med C-vitamin (brustabletter) , Exberitox (sugtabletter) och Echinaforce (droppar i halvt glas vatten, smakar vidrigt kan jag intyga!). Hoppas att de inte tar ut varandra!!

Lyckas jag kurera mig hyfsat, blir det nog Folkan och Hela huset i kväll. Känner för det, var länge sen det var dans nu. Om man bortser från Kick-offen då. Just det ja, skulle ju fråga om jag fick ta en kompis med mig, det har jag glömt! Fick erbjudande om att följa med i torsdags, skulle ge besked idag, då jag inte visste just då om jag var barnledig eller ej. Kan ju inte tänka mig att svaret blir nej, men bäst att fråga ändå, än att bara ta för givet.

Förra helgen var det KM på ridskolan. Hoppning på lördag och dressyr på söndag. Dottern var med båda dagarna. Framhoppningsklassen kom de runt med en vägran, dottern och Micro, KM-klassen vägrade de ut sig. Då gick det bättre på söndagens dressyr, då blev de tvåa! Mycket stolt dotter och om möjligt ännu stoltare mamma! Jag väljer att inte lägga ut bild på min dotter, även om jag vill visa hela världen, men man vet inte vad för "knäppskallar" som hittar till de mest omöjliga sidor! Som denna, t ex.

Tog ju lite bilder idag på skräp man hittar i naturen också!
Undrar hur lång tid Moder Jord och Vädrets Makter behöver för att få undan detta, och undrar hur länge de redan legat, en är ju rätt nyligen slängd, men de andra:




På jobbet är det lugnare nu. Inte som före semestern, men lugnt. Lite för lugnt. Känns inte bra. Ojämnt flöde! Rätt vad det är så bara vräker det in, så blir det nästan stillestånd, så vräker det på igen. När det blir lugnt, tar man det lite lugnt själv, då hinner man inte med när det plötsligt vräks på! Då kommer man efter, och det känns inte alls bra. Så kommer man upp i tempo igen, ja, då blir det lugnt igen...

Ja, det får räcka för nu!
Ha en bra resten av dagen och kväll, så hörs vi!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0