Stiltje, gympa och party!

Det har blivit lite stiltje, kan man säga. Det blir kväller så sent jämt, och man måste lägga sig, så det blir liksom ingen tid över... Kan ju inte smita in och blogga på jobbet under arbetstid!
  1) har inte tid
  2) vi har öppet kontorslandskap, så det går ju liksom inte att smyga med att man är i andra program/internetsidor än det som hör till jobbet

Både igår och idag har jag gympat. Jättekul! Styrkestep med Gymnastikföreningen igår, och på IP idag med "jobbgympan", också roligt, men alldeles för seeeeegt! Det var första gången jag var med på den nu, har ju bara jobbat där i tre år... Stationer med mest styrkeövningar i olika varianter, med stänger och med kroppen som vikt, och lite kondis, men det var det lilla det! Och så fick man jobba själv i visst antal sekunder, 30?, vila en lite stund, 15 sek?, på't igen och så vila, byta, vila... Frågade om de brukar variera med att prova push eller core ibland. Lät lite tveksamt, men kanske?!

Är nog mer för typ styrkegympan, där man få ta i på ett annat sätt, hänga med en ledare som visar och talar om när var hur man ska skutta, lyfta, trampa, börja om... Hur som, ALL gympa är bra, framförallt om man varierar sig. Efter gympan, var det Teo's tur, då fick jag lust att springa lite, så då gjorde jag det! Säkert 10-15 minuter! Så skönt! Känner i kroppen nu att man härjat lite några dagar. Ryggen och baklåren har fått mycket "stryk". Ska kännas att man gjort något!

Tog lite bilder i lördags när jag var ute med Teo. Var runt Gårdtjärnsberget då. Lånade Fridas kamera, har alltid inbillat mig att hon har en bättre kamera, men jag tror inte det. Eller så är det jag som inte kan ställa in den!? ;-)






Ja, lite disigt och dimmigt och blöt luft, ca 5 grader har jag för mig att det var. Lite sol som gör vad den kan för att försöka tränga igenom, men inte lyckas. Senare på dagen lyckades den dock!

På lördagskvällen var jag och två kompisar på filmpremiär. Eller nästan premiär, den riktiga premiären var i Bollnäs för någon vecka sen. Vi blev några riktiga linslusar, i allafall! Förstasidan i lokalpressen och insidesbild... Sen filmade även filmmakaren på Bonden och bion, så nog hamnade man där också, så nu är man även på Tuben... Kan ju säga att det känns både kul och PINSAMT!! Fick ju höra massa kommentarer om bilderna i tidningen på måndagen, och tyckte att alla gick omkring och flina åt en när man var ut med vovvi på lunch och kvällen sen. Fast det kan ju även vara inbillning, förståss!

Nähä, nu är det hög tid att krypa till kojs!
Go'natt och ha en bra onsdag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0