Nysnö och missad dejt



Så lite snö, men ändå, det är SNÖ! Om än det är grått och trist väder, så är det så mycket ljusare på grund av snön! Men det snöar på tvären just nu, ser jag när jag tittar u, det blåste en kall isig vind, kändes som småspik i ansiktet, när jag var ut i morse. Blåser än mer nu, som det ser ut.

Hade ju dejt med vaktmästaren i dag kl 10, det glömdes totalt bort, då var jag ute med hunden... Han skulle hjälpa mig med motorvärmarstolpen. När jag i onsdags provade att sätta i kontakten, för att se att det fungerade och att kupévärmaren fungerade, så fick jag inte ens in kontakten i jacket på stolpen. Inte fick jag någon ordning på klockan heller! Ringde på torsdagen, och undrade om jag kunde få lite instruktion, visste ju inte om det var "förarfel" eller om det verkligen VAR något som var fel. Bestämdes att han skulle komma idag kl 10...

Shit, kom på det när jag kom hem, då var klockan en bra bit över. Barnen meddelade att han varit här...

Tog bilnycklarna och gick för att se om han varit där ändå. Inga spår i snön. Men när jag lyfte på luckan till värmaren, så lyste klockan så fint med sina röda siffror, när jag provade att sticka i kontakten gick det så bra, och när jag ställt klockan så hörde jag kupévärmaren, vilket tyder på att det ju fungerar! Allt frid och fröjd!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0