Datorätning och mera jämmer

Sitter vid datorn och äter. Ska man inte göra, men vaddå, jag är själv och beter mig som jag vill. Kladdar ju inte! ;-) *ler* ...än..., har även ett glas vin här som trängs på den lilla platsen framför skärmen, som är av det stora tunga slaget... som jag, då...

Köpte en butiksgjord kycklingpaj, som jag micrat och smaskar i mig. Det var gott, faktiskt, och vinet är utsökt. Skål! Lyssnar på musik, lite blandat, just nu är det en låt med DaBuzz (Your love will shine on me - vilket skämt!), men även Tarkan och Jill Johnsson finns med, och lite blandade artister från nån RixFM-skiva och nån Absolut-skiva. Valt ut bästa bitarna som spelas i slumpmässig ordning. Velvet, Starpilot, Sanna Nielsen, EMD, Ola, Kate Ryan, Amy McDonald, Lady Gaga, Madonna...

Jaha, det var den pajbiten det. Tur den inte var större! Salladen jag visste att jag hade kylen, hade sett bättre dagar, så den kastade jag, och blev utan sallad. Synd, för det hade varit gott till.

Vad mycket strunt man kan skriva om en tallrik med paj och ett glas vin! Tur det tog slut - pajstruntet!

Jaha, vad gör man en kväll som denna? Sitter och söker vänner och kontakter i cyberrymden...  Blev ju erbjuden att följa med på dans, men tackade nej. Känner mig så ful, fet, klumpig och korkad, rent av äcklig, att jag inte vill träffa folk. Gömma mig i ett ide hade varit bra. Komma ut om ett halvår, UTVILAD och -7kg, toppen! Då kan livet börja! Då passar skinnjeansen igen. Då kan man springa lätt på foten. Då kanske man törs ge sig ut och springa även på vägarna, nu åker man bil till skogen och kutar där, så kan fläsket gunga bäst det vill (och ingen som hör flåsandet på 100m) - ingen ser flodhästens svallvågor på rumpa, lår, rygg och midja... Det lär ju inte bli mindre svallvågor av paj, vin och godis... men gott är det!



Nu är det DaBuzz - Do you really want me? skulle inte tro det!

Ute blåser det nästan storm, nästan mörkt. Burrrrr. Har gått runt och tänt lite värmeljus och andra ljus, så det ska lukta lite gott och kännas LIIIIITE mysigt, då. Ett badkar skulle sitta fint nu, med värmeljus på kanten, en bok i näven, eller tidning, och så lilla vinglaset... Ett par timmar. Åh, vad härligt det skulle vara. Men, man får ju välja saker här i livet, och då har jag valt bort badkar till förmån för tvättmaskin, vilken jag nu kom ihåg har snurrar klart och har våt ren tvätt som ska hängas för att bli ren TORR tvätt... Kanske dax att förflytta den breda och åtgärda detta, då! Ja, skrivet och på G!

Hej så länge!
(Sanna Nielsen - Nobody without you, helt klart sant!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0