# 177 - Inget vettigt alls

Jobbat idag. Rätt lugnt, men ändå fullt att göra hela tiden utan att stressa.

Fredagar efter fyra är sega. Folk börjar gå hem då. Nästa gäng går vid halv fem. Bara jag kvar till fem. Men, jag har själv valt det. Jobbade ju halv åtta halv fem förr. Sååå himla tidigt! Ville prova att jobba åtta fem ett tag. Har gjort det sen december. Det går bra. Kan ofta tycka att sista halvtimmen är bäst. Lugnt och skönt. Kan höja volymen på musiken. Telefonen avstängd. Ingen runt omkring pratar i telefon. Det blir tyst. Förutom min musik, då!

Nackdelen är att man blir väldigt begränsad, då alla har gått hem och man ofta behöver fråga vidare, kan man göra så, har vi hemma för leverans nästa vecka, pris på 30 spec.skivor i spec.laminat... Mycket klarar jag på egen hand, men vissa saker behöver man andras specialkompetens för, och andras 30 års erfarenhet på...

Nu är det fredagkväll och helgen har börjat. Hela helgen kvar! Det är lovat fint och varmt i morgon. Ev att vi åker till Öjung då. Jag är ute efter att sola, få lite färg i ansiktet. Man är ju blek så man är blå! En heldag i solen skulle inte vara fel! Lite mammas mat. Kanske mammasambon tar med ungarna ut på en fisketur, om det går att vara på sjön. Kan vara mycket vatten på isen. Eller för mycket pipis. Pip-is alltså, ifall någon läste något annat...

Är sjön bra att vara på, ska jag ta ut Teo på promenad, då får jag mycket sol på mig!  Kanske kan hitta ett ställe att sätta sig med näsan i vädret en stund. Njuta. Känna värmen. Kanske somna en liten stund? Åh, vad jag längtar efter sommaren! Ligga i solen och steka fläsk! Sköööönnnnnt... Grillad flodhäst! hihihi  Nån som vill ha??

Ha en bra natt, ensam eller tillsammans med någon ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0