#180 - Tankar i virrvarr

Nu blir det en sån där diverseblogg om allt och mest ingenting. Lite tankar som fladdrar förbi, svårfångade, svårtämjda (finns det ordet??)...

Hus
Vill ha hus, har tittat på Hemnet idag, och sett några intressanta objekt. Tre, närmare bestämt. Bra läge, i allafall två av dem, hyfsat skick, man kan bo direkt, möjligen nån tapetsering kan behövas, hyfsat prisläge.

MEN, att bo i hus innebär mycket mer jobb än att bo i lägenhet. Klippa gräs, skotta snö, hålla rabatter fina, t ex, men samtidigt har man en EGEN täppa, att sola på, att grilla i, att ha snöbollskrig med kidsen på, göra snöänglar i första snön, se de första påskliljorna göra entré... De objekt jag tittat på har LITE skottning, LITE klippning, LITE rabatter, med andra ord LAGOM för mig och barnen!

Bara öppna dörren och släppa ut hundeländet att pinka själv när det regnar och inte matte vill ut... Han kan få en egen hörna med egen hage, så slipper han vara instängd hela dagen i en trist lägenhet när matte jobbar. Kan istället sitta och kolla runt i omgivningarna, visserligen fortfarande instängd, men ute i friska luften. Egen koja, varm på vintern.

Man kan stöka på bäst man vill, måla som man vill, tapetsera som man vill, ingen hyresvärd som sätter begränsningar i hur jag vill ha det! Spela musik på helt andra nivåer!

Att bo i lägenhet kostar mer i boendekostnad/månad, men å andra sidan ringer jag till vaktis när något behöver åtgärdas, han kommer, fixar, klart. Ingen räkning! Ingår i hyran! Behöver inte tänka på att köpa och fylla pellets eller ved eller olja, eller betala en dyr elräkning för att man har direktel i elementen! Går pannna sönder, so what?! Behöver det dräneras?? Och?! Man behöver inte bry sig om sådana tråkiga saker, och det kommer ingen sur räkning på det heller!

Vill ha hus men med hyresgästens bekvämlighet... :-) Finns det???

Kärlek
Är ju ett kapitel för sig. Antingen blir jag kär i A, som inte blir kär i mig, eller så blir B kär i mig, men inte jag i B... Allt blir bara fel. Hela tiden.

Mår A lika dåligt som jag gör, när han märker att jag är kär i honom, men inte han i mig?

Jag mår dåligt när jag upptäcker att B är kär i mig, men inte kan besvara. Vet ju hur ont det gör (egen erfarenhet via A), vad ledsen man blir. Besviken. Arg. Men mest ledsen. Man försöker läka såren. Komma vidare. Suck.

Försöker hitta C som blir kär i mig och jag i honom! Finns han?? Hur många A och B ska komma innan, hur många besvikelser och obesvarade kärlekar?

Man vågar inte komma någon nära, för det blir bara fel. Vill inte bli ledsen, besviken, sårad, vill inte göra ledsen, besviken och såra.

Vill vara ärlig, men vill inte såra. Vill bli ärligt bemött, men vill inte bli sårad. Finns det någon överhuvudtaget som fixar den ekvationen?? Hur man än gör, blir det fel! Så svårt!

Övrigt
Borde göra något vettigt nu. Har ju bara resten av idag och i morgon kvar, sen blir det vardag igen. Tur det är tredagarsvecka bara! Känner mig mentalt sliten. Känner mig sliten överhuvudtaget, skulle behöva lång ledighet, med mycket sol, mycket värme, mycket party, mycket äventyr, mycket LIV! Vill hoppa av ekorrhjulet ett halvår, år, och LEVA. Några hundra tusen, mille, saknas dock... och någon vid min sida. Har du lust att hänga med?!

Vi syns på soldäck!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0