#186 - Lite vårbilder

Min dagliga promenad med vovven, idag gick den åt Lillbo till. Via järnvägen och slalombacken, nedre delen av 2½ kmspåret, genom Lillboområdet, IP och genom byn hem. Det tar ca 1½ timme. Många bilder hinner det bli, och många som raderas... Lägger ut några stycken.

 
En lada... hehe, och lite tussilago!

 
Snö kvar i backen, och en lada (hihi) som sett bättre dagar...

 
Härifårn kan man visst ta sig till Gävle via Mållången, men tror jag börjar
med en fika i skidstugan, om det vore öppet... stängt för säsongen!
Nåja, det kommer väl en vinter till, vare sig man vill eller ej!

 
Backen är inte så stor, men ganska välutrustad (tror jag, åker ju inte själv)
men nu rinner det mesta bort...

 
Det verkar inte helt lätt att ta sig upp för backen... halva dagen går åt att
läsa instruktionerna vid liften!

 
Början på 2½ km spåret... Det är många skyltar här också, men tror nog att
skidåkarna har överseende med att vi "trampar sönder" deras spår, det är ju
inte så mycket kvar av dem, längre!

 
Med de här korgarna tränar ett av världens bästa freesbeelag.
Det ni! Inte bara bandy vi är bra på i Edsbyn!
Och en liten gynnare som säkert tycker det är kallt åt fötterna...

 
Väl hopsamlat skräp, ser inte snyggt ut, hur hopsamlat det än är...
Och det är blött även på sommaren här, en stig mellan skidspåret och vägen.
Tur det finns gott om stenar och en planka att gå på!


Här är det i alla fall torrt och snöfritt!

Det är nästan snöfritt nu, bara högar kvar och i skuggiga norrlägen. Blött!

Gick i Bäck i fredags, där hade det bildats en insjö på stigen, omöjligt att ta sig förbi, så jag "genade" över åkern, där varken bar eller brast det... Ena steget gick man på den fortfarande frusna marken, nästa steg hade det tinat upp, så då sjönk man en dm i lera... Gissa hur Teo och jag såg ut när vi kom hem efter den turen!? Idag hann vi torka efter vägen mellan skogen och lägenheten.

Både gillar och ogillar den här tiden.
Gillar den för ljuset, för att livet återvänder, värmen kommer.
Ogillar den för allt blött, allt brunt och dött från året innan...
Men mest gillar! Det är ju så skönt med barmark, med värmande sol.
Synd att det blåste så mycket idag, annars hade det varit ljuvligt! Lite för mycket hårda kalla vindar för min smak... Men å andra sidan är jag en sådan som trivs bäst när det är helt vindstilla, eller möjligen bara en stilla varm bris...

Nu är helgen definitivt slut, en ny vecka väntar, 5-dagars. Och jag börjar med sömnbrist. Bra jobbat!  ;-( Jaja, var ju inte tvungen att göra det här just i kväll, men att lägga ut dagens bilder imorgon, blir ju lite fel... i alla fall för mig! Nu är det bäst jag stänger ner, för nu är det bara massa svammelsvummel om inget till ingen nytta. Fingrarna far iväg på egen hand, nästan, osencurerat direkt ur en tom hjärna...? Stopp, sluta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0