#190 - Morgonfunderingar

Sitter som vanligt i vardagsrummet med Nyhetsmorgon på TV och lappen i knät. Äter frukost, läser lite bloggar. Försöker vakna. Verkar som att det ska bli fint väder. Vi får väl se.

Trött. Så himla trött. Dels av sömnbrist. Lägger mig för sent, jämt. Dessutom helt slut mentalt på alla mina funderingar om hus v/s lägenhet.

Funderar om jag verkligen fyllde i alla siffror rätt på den där ansökan jag skickade in igår? Jag kryssade ju i "på heder och samvete" att det är rätt uppgifter... Ev att jag skrev fel på en? Att jag läste lite fel och därmed räknade och fyllde i fel... Hade sparat webbsidan, men precis som jag trodde, så gick det ju inte! När jag skulle kontrollera nu, så var det ju bara "konstiga" sidor. Oläsliga. Så jag är fortfarande ovetande om jag fyllt i rätt eller fel... Kan man göra om den? Undrar om jag hinner på lunchen?

Usch, vilken dag det blir... vänta är inte min starka sida! Är dåligt rustad med tålamod för det!

Antagligen har jag för liten inkomst för att vara betrodd om att få låna. Med tanke på Konsumentverkets siffror för vad vi bör använda till div utgifter, så lever vi långt under existensminimum! Tänker framförallt på kontot för mat, för sport och fritid och bilinnehavet!

MEN, då har försäkringskassan inte samma siffror för "normalhushållet" och vad man bör ha över för dessa saker, för då skulle jag haft minst tredubbla bostadsbidraget! Så skillnad på olika hur man räknar!! VEM som räknar...

Nu är det slut på frukost, och dags att börja göra sig iordning för jobbet... skulle vilja gå ut i trädgården och kratta! Eller sitta på uteplatsen och lapa sol! Ha en bra dag!

Är du ledig - njuuuuut ute i solen!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0