#193 - Mera träd!

Fortsätter väl på trädgrejen!
Var till Öjung idag. Tänkte passa på att sola, det skulle ju bli så fint väder idag... Det var det också. Men sola var att ta i, det blåste isande kall vind från sjön... Svart is, landlöst. Normalt brukar den ge upp kring 10-15 maj. Vi får väl se vad som blir 2009. Mamma har statistik! Ända sen 1980. Flyttade ju dit hösten 1979.

Men nu var det träd vi skulle hålla oss till!
Tog en promenad med Teo. Gick mot Djuptjärnsvägen och tog upp på den. Kom inte så långt. Mycket snö kvar, bar en bit, sen var det bara att vända, då jag inte hade kängorna...

På tillbakavägen kunde jag konstatera, att när man kom i backen här, så brukade man ju se sjön när jag bodde hemma, för sådär en 24 år sen... Nu såg det ut såhär...


Om någon tycket Teo ser konstig ut, så kan jag meddela att det blåste rätt bra, och att han
ALDRIG är stilla, ständigt i rörelse... men nu var det den skymda (av träd!) utsikten på sjön
som skulle beskådas!

Lite längre fram, på hemvägen, kunde jag konstatera att det var inte bara här som träden skymmer sikten, där man förr hade fri sikt!

Ja, det är sjön som skymtar bakom träden! Eller isen, då...

Det var lite mer tråkiga träd i vägen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0