#194 - idag

Var ju till Öjung idag, se förra inlägget. Det blåste kallt från sjön. Iskallt! Försökte sola på södergaveln, men gav upp. Blåste för kallt. All snö på tomten har töat bort. Isen ligger kvar, svart och ogåbar. Landlöst. Brukar gå upp i maj, normal 10-15 maj. Tror ju att den går tidigar i år. Beror ju på vädret, såklart, men den ser inte mycket ut för världen nu.



Hittade några krokusar vid ett träd, vita och lila. Så fina så! En humla i en av de vita. Vad han (?) jobbade!
 
 
Som sagt, några linslusar i blåsväder!

Tog en promenad med Teo istället, lite kallt med linne dock, det blåste ju - men å andra sidan är jag en fryslort! Ska man bli fin (=solbränd) får man lida pin (=frysa!).

Mötte en traktor som höll på att sopa bort vinterns grus.

Snacka om att damma! Hua!

Hittade lite att fota efter vägen, några kvardröjande snödrivor, en LADA (!), en skylt... som vanligt alltså!
   

När vi kom upp på Djuptjärnsvägen släpptes Teo lös, och ÄNTLIGEN fri, tänkte han och skuttade iväg, lycklig som få! Hittade naturligtvis en PINNE!! Vad vore livet utan pinnar, gärna stora, så de blir lite otympliga att släpa runt på...


Letade sig till snöfläckar gjorde han också, tymla runt, myyyste.

Ömsom torr, bar väg, ömsom is, ömsom lera...

Somliga passade på att bada i ett dike fullt med smältvatten... Jag hade ingen lust att göra honom sällskap! brrr


Ja, det var väl det mest spännande på den promenaden det! Hade hoppats på en yrvaken björn, men nepp, inte idag! hehehe

Berättade även om mina husfunderingar, och trot eller ej, men det tyckte de lät bra!? Trodde stenhårt att jag skulle få veta att jag inte skulle klara det, så snacka om att bli förvånad! Jag som gruvat mig så! Jaja, ibland känner man inte sina föräldrar tillräckligt väl. Tur det, ibland!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0