#197 - Kvällssvammel

Blev bara en liten tur ikväll med Teo. Blev sent innan vi kom ut. Bara precis så han fick rasta sig.

Men åh så skönt det var ute! Varmt! Hade bara en collegetröja på mig. Ingen t-shirt eller linne under, ingen jacka över. Och jag frös inte! Inga vantar heller!

På jobbet har vi så himla kallt. Fryser så nåt hemskt! Fleecejacka på inne. När man kommer ut för att åka hem på lunch, får man en smärre chock! Det är varmare ute än inne! Och inte har det blåst just nå heller... Typiskt, en dag när man ska jobba, DÅ är det minsann prima väder... Men såg på nyheterna att det blir KANON på torsdag! Då är jag LEDIG!!! Fast kan ge mig tusan på att det stormar...

Stekte makrill i kväll, och gjorde riktigt mos, på riktiga potatisar, så gott! Längtar redan till morgondagens matlåda! hihihi

Var på hälsokosten och köpte piggpiller idag, efter jobbet.
Är ju så fruktansvärt trött jämt. Klarar inte att stiga upp före 8, som det verkar. Är i totalt koma från ca 14-15 på eftermiddagen till ca 20-21 på kvällen. Många timmar blir det som man får kämpa sig igenom. Förhoppningsvis ska jag kunna klara dessa timmar lite bättre nu då... det visar sig.

På helgen, om jag sover 01-08, sju timmar, då klarar jag eftermiddagen. Men under veckorna, då jag sover 23-06, också sju timmar, då är jag i koma. Kan ju konstatera att jag sover min bästa sömn nånstans 04-08, och att kliva upp då, är ju dömt att misslyckas! Då har inte jag sovit klart. Bara att konstatera fakta. Är INGEN morgonmänniska.

Du som följt min blogg en längre tid, vet att jag tagit upp detta förr, och det är så himla jobbigt. Det är mot ens natur, mot ens biologiska kroppsklocka. Somlig tycker att folk med denna kroppsklocka är sämre människor än de som har en tidigare kroppsklocka. Är det verkligen så??? Att vi kvällsmänniskor är sämre människor än morgonmänniskor?? Jag tycker inte det, men samhället är uppbyggt efter morgonmänniskor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0