Flitiga Lisa

För en gångs skull har jag inte bara "skullat" göra en massa, jag har dessutom gjort dem! Känner mig riktigt duktig nu! Nöjd. Som belöning har jag värmt lite glögg (alko.fri) och haft i lite whisky. Gott!

Fick för mig att putsa köksfönstren. Sagt och gjort. När det var gjort, nya gardiner uppsatta, blommorna duschade och tillbakasatta, duk (!) på bordet och så fick orkidéen flytta dit. Tröttnar väl snart på att flytta från och tillbaka varje gång man ska äta...

När jag sen diskat undan och fått fint på disk- arbetsbänken, så fortsatte jag med att torka av skåpsluckor, golvlister, element... dammsuga för säkert fjärde gången, moppa. Klart. Nu är jag slut!

Har vabbat även idag. Fast i morgon bär det iväg för oss bägge, till skola resp jobb. Egentligen skulle han kunna bli sjuk lite oftare... skönt med extra lediga dagar så här... Skönt med en sovmorgon, idag, igår klev jag ju upp i vanlig ordning.

Efter frukost och lite fixande med div, gick jag ut med Teo, en timme eller vad det tog. Lunch. Sen började jag med köket. Fast det tar tid! Särskilt som man med jämna mellanrum måste till datorn och kolla lite här och lite där, om det hänt något... Det var nu extra enkelt att liksom hamna vid den, då den stod på en stol! Var ju tvungen att ha lite musik när jag stökade på. Och enda stället att spela musik, är genom datorn... Inget stort ljud direkt, men det är musik, och det måste man ha. MÅSTE man ha! Annars blir det inget...

Nu måste jag krypa till kojs, om jag ska vara lika "pigg" i morgon som jag varit idag. Betydligt piggare idag än de senaste veckorna! Hoppas det håller i sig i morgon och över helgen, kanske jag kan få hallen donad då, och toan om jag har tur! Om lusten sätter in... Fejarlusten. Beror ju förståss lite på vädret också! Tänk vad lite sömn på rätt tider och ledigt kan göra!

Jag är ju ingen morgonmänniska, klev upp ca halv nio, kom inte ut med Teo förrän framåt 11, och började väl inte med köket förrän framåt 14-15. Men jag har inte gått omkring i koma större delen av dagen. Jag har inte gått och gäspat så man sett ner i magen på mig. Jag har inte suttit och hängt, mer död än levande...

Fredag i morgon, sen helg!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Guu va duktig du varit. Jag behöver också men lusten för städ har inte infunnit sig än. Måste storstäda när jag är ledig till veckan på onsdag.

2009-04-03 @ 12:01:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0