#187 - Hus v/s lägenhet nr 2

Morning!

Idag var en sådan morgon när det var härligt att vara ute. Det är inte ofta jag upplever en glädje i att vara ute och gå kl 06.15, men idag skulle jag kunna tänka mig en timmes runda! Har dock inte tid med det på morgonen... Solen sken, runt nollan, ingen vind... Kommer bli en underbar dag, synd man inte kan nyttja den! Får titta på den, bara.



Räknade igår också, efter jag varit ute med Teo. Gick igenom hela pärmen, från 2009-03 till 2008-03, 13 månader, slog in i excel som smidigt hjälpte mig att räkna fram en månadskostand. Drog sen bort månadshyran och barnomsorgen, de ändras resp försvinner vid ett ev husköp.

In på min banks hemsida, gjorde en boendekalkyl. Tog lite hjälp av KV's std-värden för vår familjs konstellation, justerade siffrorna lite till vår verklighet. Längst ner visade tabellen på plus! Faktiskt mer plus än vi har idag...

Med utgångspunkt från detta, borde jag slå till direkt! Men, det är ju lite mer än bara vardagsekonomin som ska räknas in. Det kommer ju, förr eller senare, att behöva rustas lite större grejer. Målas ska det göra ca var 10 år, badrummen behöver fräschas upp, de är fr 1974, inte akut, men på sikt. Akut kan lite färg hjälpa upp trivseln.

Ju mer jag tänker på saken, ju mer sugen blir jag... Fasen, varför skulle jag börja fundera på det här??

Nu måste jag göra mig iordning för jobbet...

Vi syns på soldäck!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0