Promenad i vårsolen!

Idag var det härligt väder! Solsken, en 7-8 grader varmt. Lite blåst, men inte så
det störde så mycket. Det gick an! Jag hatar ju blåsväder!

Tog några bilder, på motiv jag fotat ett antal gånger förr. Tanken var att man kan
jämföra dem, med årstidens växlingar... Även om våren känns avlägsen med all
snö som finns kvar, så är det ändå bra mycket mera vår än i bilderna jag tagit förr!
Jämför själv...

Vi börjar med bänken
 
Idag, den 1 april och den 25 januari...

Fortsätter med "trädet" som ramlat över stigen, men som numera är
bortsågat och stigen framkomligt igen...
 
Idag, den 1 april och den 8 februari

På samma stig...
 
Idag, 1 april, full fart på Teo efter stigen, då, 3 januari utan hund!

Våren HAR gjort framsteg! Det som är ovanligt, är att vi har haft riktig vinter i år, så som man
minns att det var när man var liten, eller i varje fall för 10-15 år sen och tidigare. Mycket snö,
en period med rejäl kyla, skapligt vårvinterväder med solsken och lite takdropp. Nu börjar det
bli mer vårlikt, med rinn från taken. Kornsnö. Bara torra vägar, i alla fall de större.

Det var dock dåligt med svällande knoppar idag...


Vi har en bit kvar innan det blir snöfritt och grönt...

Så här ser det ut utanför gymnasiet... stor snöhög...


Och på fältet bredvid ån...


Och skolans isbana...



Ån är istäckt
Även om inte jag tänker gå ut på den...
Man går antagligen inte igenom, även om jag inte tänker
chansa, men man blir garanterat blöt om fötterna och
halvvägs till knäna! Är faktiskt lite rädd för isar, särskilt
över rinnande vatten. Ganska strömt här nere.

Det var en liten bildkavalkad över vårens framsteg i Edsbyn, Hälsingland, södra norrland.
Hur långt har den kommit hos dig?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Heeeeej:D

Jag är en aning trög. Fattade inte att du också var här:)

Men nuuuuu vet jag.

Vilka fina bilder du får till. Jag fixar inte det. Mina händer skakar så allt blir suddigt, de flesta dagarna i alla fall.

Ha det bra.

ps. min rabatt börjar saaaaakta tina fram.

UNDERBART!! ds

2009-04-01 @ 20:13:50
Postat av: Modestii

Hmmm... jag igen..

Glömde skriva att det var från mig:/

Ha det bra

Igen...;)

2009-04-01 @ 20:14:50
Postat av: Anonym

Härligt snart är all snö borta.Vilken underbar dag.

2009-04-01 @ 20:47:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0