#200 - Sista april = gömma hunden i soffan

Just nu mår jag dåligt. Väldigt dåligt. Det finns inget jag kan göra. Mer än att spela TV och dator på högsta volym. Men det räcker inte. Smällare och raketer har högre volym...

Jag skulle ju ut och åka med hunden. Åka till skogen långt bort från smällare och raketer. Så han fick springa sig trött. Sova sig igenom kvällen med hjälp av Magnecyl. Apoteket hade slut på Magnecyl. Det var dagens första smäll. Dagens andra smäll kom när jag efter en cider kom på att jag inte längre fick köra bil... Fan, va' dumt av mig! Men gott  var det!

Nu, när kl är strax efter 22, har jag öppnat bäddsoffan och visat på honom att krypa ner, I soffans innanmäte. Har stängt igen. Får se hur länge han står ut där. Om det är något dämpande? Har bara en liten springa kvar. Törs inte stänga helt, men det kanske jag borde? Han hör väl av sig när han får torgskräck!?

Men om JAG mår dåligt, så är ju det INGET mot hur hunden mår! VARFÖR används smällare vid sista april och nyår?????? Kan någon ge mig ett enda vettigt svar på den frågan. Ett enda vettigt svar!! Och då menar jag VETTIGT svar på den frågan!

Jag var ut med den skotträdda hunden för ett par timmar sen. Då gick jag förbi TVÅ gäng inom ett par hundar meter med ungdomar som inte var helt nyktra. En eller ett par  i vardera gänget var rejält berusade, och togs omhand av sina kompisar. De inte fullt lika fulla kompisarna hade fullt upp med att smälla smällare. Tack o lov kunde de hålla sig när vi gick förbi, men före och efter small det bra...

Han ligger fortfarande tyst och lugnt inuti soffan...! Det kanske är kvällens räddning?

Kom med ett enda VETTIGT svar på varför man måste smälla smällare!! Räcker det inte med att tända kasen och njuta av brasans värme och ljus?? DET får ju inte en annan göra! Man får vara hemma och gömma hunden i soffan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0