Bara liten snabbrapport

blir det nu! Var ju på väg att lägga mig, men måste bara... lite... du vet, bloggar, facebook, kolla lite, och så vips har det plötsligt försvunnit ett par timmar! Men inte nu! Nyss loggat in både här och där...

Fredagkväll; gick till IP med barnen och bowlade. Så kul! Borde man göra oftare, det är ju kul att bowla! Hellre än bra, men kul! Jag lyckades få till ett par tre strikar, ungefär lika många spärrar, en massa rännor... Sonen lyckades få fler strikar och fler rännor, så poängen fick jag fler, men han var duktigare som fick fler stikes. Dottern var glad ändå, fast det inte blev någon strike på de första tre serierna... Kanske någon spärr, minns inte. Många rännor blev det, för oss alla. Men kul hade vi, och det var ju ändå det som var syftet med bowlingen - att ha kul tillsammans en stund.

Lördag; Mormor o morfar kom för att hämta barn och hund, medan de lastade bilen med bur, hund, cykel, packning och barn, kom Sandviken-borna och bar in alla sina väskor, drack kaffe och satte fart på mig, så bar vi iväg. Pust! Vi skulle ju på buggkurs för skräckslagna! Så himla kul var det!! 23 pers tror jag vi var, så varje varv fick en tjej stå och dansa för sig själv, alt med stolpen, det var valfritt! Någon tecknade upp en välsvarvad karlkropp i luften och hade som danspartner - allt gick, huvudsaken var att man tränade stegen och kombinationerna och hade kul! Inga problem! Tror alla i gruppen var lika svettiga och glada när vi gick därifrån!

Fortsättning bestämdes till 26/9, samma tid, samma plats, med dans på riktigt i Bollnäs på Nya Tuppens på kvällen. Nån sa "vi fixar egen buss!". Vi får väl se!

På kvällen åkte stordelen av deltagarna till Alfta på Surströmmingsskivan. Himla många bokstäver, så det blir sur-skivan härefter... Då hade man ju per automatik några givna kavaljerer att träna vidare med... hihihi Andra vågar man sig inte på - än. Och dansa fick man, jag fick dansa jättemycket, så kul! Några buggvändor och fler foxrundor, till och med ett par lite mer modern fox, nig- och gnussvarianten, fast i snällare tappning. Haha skitkul! Hemma i sängen ca halv tre, tror jag.



Söndag; uppe halvnio nio någonting! Jädrans morgonpigga Sandvikare! Fast praktiskt med hemmatama gäster - de drar igång och fixar frukost bara sådär... Perfekt. Äggröra med paprika och tomat i och en liten burk bönor, mackor, kaffe, fil... värsta hotellfrukosten ju! Den tackar man för! hihihi Den frukosten stod man sig på länge!

Rosslig och raspig röst på morgonen. Det tog ett tag innan jag kraxat igång mig! Trots noll whisky hade jag världens whiskyröst. Sjöng mycket och högt på surskivan, det är ju allsången! Stå på stolarna och sjunga allsång. Stolsgrannarna drar i en så man håller på att ramla ner ju, flera gånger höll jag mig med nöd och näppe kvar på stolen, ståendes. Var på vippen att ramla ner flera gånger... Göra vågen ett antal varv, måste ju vara häftigt att stå på scenen och se vågrörelsen genom 1200 pers på golvet! Eller stolarna, då...

Hade tänkt att jag skulle klippa gräset idag, i solen, men la ner det projektet efter en koll på gräsmattan... Gick barfota, och det bubblade upp vatten mellan tårna när man gick... Det kändes som ett tungrott projekt. Måste torka lite mer först...f funderade på om det skulle funka med hårfönen?? Hår som hår, liksom... Får väl ta lien nå'tag! Det lär ju inte hinna torka upp den här säsongen, om det inte blir världens brittsommar en hel månad, då...

Prinsen kom och höll mig sällskap ett tag mitt på dagen. Drack lite kaffe och språka. Man hinner jamla igenom en hel del, sådär. Lära känna varandra. Mysigt. Sitta i solen på trappen till vedboden, varsin kaffekopp, nära, och språka. Har ju inga trädgårdsmöbler på altan... Taket läcker... har jag otur, får taket bytas, har jag tur kan det räcka med att täta skruvhål och sånt med lite silikon. Man måste bara hitta hålen, först!

Åkte och hämtade barn och hund ungefär vid 16. Då kände jag mig i körbart skick. Lite si och så med det på morgonen... och dagen. Nu är jag bara trötter! Nöjd efter en bra helg, men trötter.

Jobba i morgon, klockan ringer halv sju. Sovmorgon innebär det, då morgonpigga dottern lovat gå morgontoalett med Teo. Åka och städa direkt efter jobbet, hemma vid halv nio nio på kvällen... Månd till tors blir det så, sen ska den vara klar, enligt planen.

Tjejmilen till helgen. Vi åker ner på lördag och sover på vandrarhem och går på stan på kvällen och käkar. Så gjorde vi i fjol, och det var så mysigt. En jobbarkompis och jag och dotra, i år ska även hennes son med, och föräldrar som ska vara barnvakter medan hon springer. Jag har sen länge gett upp om att springa milen, får blir jogg och promenad om vartannat.

1 sept börjar mitt nya liv, då kan jag koncentrera mig på att få klart och ordning ordentligt här hemma i slottet, kanske komma igång och träna så smått igen i någon ordning, få in lite mer normala rutiner på lite mer normala tider. Skönt.

Lite kort var det, ja... hm, blev det ju inte, men nu är jag klar! Natti natti

Kommentarer
Postat av: EvaHill

Det låter som en vansinnigt trevlig helg. Jag håller också på att intala mig att komma igång med träningen. Men det går liksom trögt.

2009-08-24 @ 01:03:07
Postat av: Anne-Marie

Man kan alltid skylla på att man har så VAAAANSINNIGT mycket att göra, så man hinner inte...! hihihi

2009-08-24 @ 12:29:39
URL: http://amabiles.blogg.se/
Postat av: EvaHill

Men då ljuger jag. Och jag vill inte ha svart tunga.

2009-08-24 @ 13:29:30
Postat av: A-M

Bläääää.... tvättad med små vita lögner! hihihi



Närå, men just nu HAR jag väldigt mycket att göra, men det är snart över, så då blir det till att krypa till korset... antingen för att ta tjuren vid hornen och sätta gång med någon träning, eller inse att man är lite lat...

2009-08-25 @ 17:11:12
URL: http://amabiles.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0