Ha-haaa

Testade! Funkar! Jag har smugit in på någon annans trådlösa nätverk! Just nu funkar det, kan ju bli ner- eller bortkopplad närsom, eller hur funkar det? hihihi Skitkul! Jag är ute på nätet! Ha-haaa Men, säg inget, för guds skull...!!

I morgon fredag är det två veckor sen jag flyttade in i mitt slott. Två veckor! Tänk vad tiden går fort. Och vad lite man får gjort! Började ju jobba på en gång, så det blir så lite tid på kvällar att hålla på. Dessutom är man begränsad vad gäller verktyg och andra fysiska grejer. Behöver till exempel plugg för gipsväggar, för att kunna få upp mina hyllor. Var köper man sådana efter kl 17 en vardag, eller på en lördag?? Helst här i byn då. Edmarks, har de sånt? Har inte de "gjort om sig"  nu, och riktar sig till företag?? Eller får jag som liten enkel privatare handla där också?? Det är liksom det enda stället jag kommer på, men å andra sidan brukar Edmarks vara rätt bra på att ta betalt, förr i allafall.

Jag behöver hyllor, golvstående, till kontoret/lillrummet/biblioteket, till förrådet uppe. Till lillrummet har jag bestämt mig för Ivar. IKEA har en serie som heter Ivar. Tror den skulle funka bra där, och så lasera/måla den i samma färg som det är på golvlisten och fönsterbrädan. Skulle bli snyggt tror jag. Lite grovt. Jo, det tror jag skulle blir bra! 

Frida behöver klädförvaring. Ev att man ska satsa på något slags "dressingroom" i liten skala i lilla skrubben som finns i hennes rum. Tål att kluras på. I badrummen behövs farvaring! Nu har jag en plastbalja uppe och en kartong nere, med flaskor och burkar och sånt man brukar ha i ett badrum. Varken praktiskt eller snyggt.

Tvättstugan ska vi inte tala om! Där behövs mycket förvaring, skåp, lådor, hyllor... En utsocknes kompis, Anne-Lie, som var på besök i helgen, ritade och skissade och letade i IKEA-katalogen (hädanefter kallad BIBELN) medan jag lagade mat, och jag tror jag ska göra ungefär så, tror det blir bra.

Hon hjälpte mig även att fixa lite lampor och sladdskarvning och -byten, att möblera lite i vardagsrummet och att flytta skåpet, det tunga! Det blev ju placerat i lillrummet av flyttgubbarna, jag visste inte riktigt var jag ville ha det, så det hamnade där. Nu satte vi strumpor på skåpets fötter och släpade det till mitt sovrum, där gjorde den sig bättre. Det var för stort för det lilla rummet! Dessutom stod det felplacerat ur Feng Shui-aspekt, fick jag veta. Lika var det med skåpen i vardagsrummet. De blev också omflyttade, efter Feng Shuis regler. Och det blev mycket bättre! Inte färdigt, men på väg att bli, och mycket bättre än innan.

Sovrummet behöver en större säng... Min nuvarande, en 120'is, ser bra ynklig ut nu, när den hamnade i ett riktigt sovrum! Har ju inte haft eget sovrum sen 2005 när jag separerade från barnafadern, bara en skrubb på Berga där den kändes stor, och en möblerad sovhörna i vardagsrummet på skidan, där den också kändes stor, men nu blev den plötsligt liten! Frida blev lycklig, för då skulle hon få den, och så flyttas hennes 90'is ner till gästrummet.

Men, en sak i taget. Kassan är inte lika stor som behoven! Vad är viktigast? Vad är roligast? Vad kan jag stå ut med längst av det som "måste" göras, helst på en gång, men inom överskådlig tid, då?

Har i vart fall varit på Rusta och köpt vit väggfärg. Tänkte börja med att måla över den bruna blommiga mörka tapeten som är på väggar OCH i taket i förrådet! Va?! Mörk murrig tapet i ett litet mörkt förråd??? Nä, vitt ska det bli, ljust, så man ser nåt! Sen in med hyllor, väggfasta eller golvstående, det har jag inte bestämt mig för än... Mindre skruva med golvstående, kanske går att lasta tyngre på hyllorna med sådana än med väggfasta? En fundering, bara...

Möbler till altanen skulle inte vara så dumt. Inte för att det är mycket till säsong kvar, men det är säkert billigare att köpa nu än till våren, och resten av augusti och september kan ju bli både varma och fina, så why not? Men, jag har varit på Jysk och Rusta, och då passat på att kika på rean och utbudet, och kommit fram till att varken sortiment eller pris riktigt passar mig... Utbudet är grymt utplockat. När man får deras reklamblad hem, så ser det ju väldigt tjusigt ut, men inte i verkligheten i butiken... :-(

Ingen panik, ingen panik, allt på en gång!!

Egentligen letade jag fram datorn och kröp ner i sängen för att börja sortera ut bilder till en speciell mapp som jag sen ska framkalla papperskopior på, men så fick jag för mig att testa om det gick att komma åt något "osynligt" trådlöst nätverk, och så gick det, men då blev det ju inget med bilderna gjort... det får bli en annan gång!

Nu ska jag stänga ner, skulle nog kunna skriva mycket mer! Allt lika ointressant. Har ju inte skrivit på ett tag ju. Har en hel del att ta igen av ointressant rappakalja, men jag mår bättre när jag skrivit av mig en stump. Terapi, eller nåt, jag vet inte.

Ha det bra, så skrivs vi igen, nå'tag! Go'natt för nu...

Kommentarer
Postat av: Anna

jaa va bra om du kommer ut på nätet i bland, saknar dig jättemycket kompis !

2009-08-14 @ 00:21:15
Postat av: Anne-Marie

Ska väl försöka komma ut i livet också, och träffa folk i verkligheten! Mycket nu!



Nästa helg är det PARTY!!

2009-08-14 @ 00:33:13
URL: http://amabiles.blogg.se/
Postat av: Linda - ndaiL

ja, jag vet inte heller om den funkar :S

2009-08-14 @ 06:34:42
URL: http://ndail.blogg.se/
Postat av: Christina

försök dej bara inte på en utskrift, för då hamnar den förmodligen hos grannen du "lånat" nätet av:)))

2009-08-14 @ 09:26:45
Postat av: Anne-Marie

Nä då! Inga utskrifter! Lovar!!

Eftersom jag inte har någon skrivare installerad på min, skulle jag inte komma på idéen! ...tror jag... :-)

2009-08-16 @ 11:13:57
URL: http://amabiles.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0