Myslördag

Har åkt motorcykel! Åh så kul! Härligt! Det blev ca 33 mil. Från byn, över Annefors/Gruvberget till Ockelbo, till Sandviken där vi våldgästade en kompis och fick oss lite kaffe, sen vidare mot Falun, då tog finvädret slut. Vi klarade oss dock från regnväder, även om det var blött på vägen och väldigt grått på himlen, några stink fick vi, men inget att gnälla över. Så vidare mot Rättvik, Furudal och tillbaka till bynn igen. Ungefär 6 timmar var vi borta! Kändes det inte som!!

Lånat skinnställ, stort! Skulle lätt kunna vara 2 dm längre och 10 kg tyngre! För en gångs skull fick man känna sig "liten och smidig"! hihihi Jättesexig hängrumpa... Jättemodern, kanske jag ska säga?!?

Stannade till och kollade in tjusiga bilar på ett ställe, tror vi var i Hofors då, men det kan man inte så noga veta! Det var i alla fall en massa fina blanka gamla amerikanare mm, de flesta blanka och fina! Inte riktigt alla... Ett varv där var en lagom och välbehövlig bensträckare! 

När finvädret övergick i gråväder, blev det lite kallt. Det blåste in vind i jackan både vid handlederna och i nacken, så jag antar att den såg ut som en ballong! Till nästa gång (om det blir fler?) ska jag se till att ha handskar med krage och en fuskpolo.

Väl hemma gjorde jag i ordning lite mat och skickade in i ugnen, och så gick vi en vända med Teo, äta, kolla på film. Så var den kvällen gjord.

Idag har jag fått hjälp att skruva upp persienner. Det var tur det, för jag har inte kunnat lista ut hur "de små" skulle sitta på egen hand, inte ens med hjälp av instruktionspappret...! Nu sitter de på plats i allafall. Ska slå i en liten spik eller skruva i en krok eller något för att få snörena på sidan, ser inte så snyggt ut när de bara hänger ner som nu. Men det behöver jag inte göra NU.

Nu har jag ätit lite, knäckemacka med makrill i tomatsås på, och tänkte jag skulle åka till lägenheten och börja städa ur... Om ett par timmar ska jag åka till bruket och hämta barnen. Om jag åker NU, kanske jag hinner få minsta sovrummet klart?!

Ja, sagt och gjort! Börja packa in i bilen och så iväg. March...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0