Utstädning

I söndags började jag med utstädningen av lägenheten. Har ju bara haft halva månaden på mig, nu på slutet vaknar jag...

Sonens och dotras rum är klara, fönster, element och lister i vardagsrum, samt fönster, kyl- och frysskåp och ugn i köket. Fast jag såg att fönstren i vardagsrummet inte var helt ok... måste man göra om??? De var lite flammiga... :-(

Fasen vilken tid det tar... Åker direkt efter jobbet, slutar vid 17, och stannar till ca 20, sen börjar det bli för mörkt. Har ju bara lampa i köket och toan, det är ju lägenhetens, och i hallen har jag lämnat min kvar så länge. Tar städledigt fredag, lördag och söndag, sen på't igen måndag, tisdag, onsdag och torsdag till veckan, då hoppas jag verkligen att jag är KLAR! Måndag 31/8 SKA det vara klart, då löper kontraktet ut.

Idag var vi på gemensam lunch, order/Sverige, med nya försäljningschefen. Det var trevligt. Hotellet. Vilket härligt salladsbord! Till varmrätt var det nån fisk, god för all del, men ingen superhit. Det skulle vara nåt kött också, revben hörde jag någon nämna, men det var ju slut när jag gick och hämtade...! Så klart.

I morgon börjar skolan. Äntligen! Säger jag... Är så innerligt trött på att börja med att röja bort efter ungarna när man kommer hem, för att komma fram till diskbänken och spisen så man kan göra mat, tjata om att de ska gå runt och samla in sin spridda disk, som de lämnat efter att ha ätit lite varstans... Saker, hårsnoddar, strumpor, kläder... och div som hamnat på fel ställen. Med barn i skolan, hinner de inte riva fram och stöka till lika mycket, det blir några färre timmar de har på sig! Och när jag dessutom blivit klar i lägenheten så jag kommer hem strax efter 17, så blir det ännu färre timmar för dem att stöka till på! hahaha

Sen gnäller de att jag är sur???!!! Kan undra varför??? Finns det något som DE kan göra för att jag ska vara mindre sur??? Fundera på saken!!

Nähä, ut med doggen på kvällsrastning, sen kryp ner i sängen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0