Vicken tid det tar...

Vicken förbannat lång tid det tar!!! Att städa ur! Fast, å andra sidan, är jag ju där bara två tre timmar per kväll, sen måste man ju hem och fixa mat till ungarna, som får sitta vid nio-tiden och äta kvällsmat... Men det är tillfälligt! Denna veckan och nästa, sen måste det vara klart. Från 1 sep börjar mitt nya liv - UTAN lägenhet! Ett mer normalt liv.

På väg hem från lägenheten passar jag på att smita in och träffa Prinsen några minuter också! En halvtimme kanske... Det måste jag också hinna, VILL hinna. Inte måste, VILL, det är en jäkla skillnad det!

Sen hem och röja fram diskbänken så man får plats att fixa käk, sen röja igen...

Tog hem dammsugen och moppen i kväll, för i morgon blir det slottet som ska få sig en omgång. Gisses va' grus det kommit in de här dagarna när sugen varit i lägenheten! Innan har jag ju dragit runt den ett varv om dagen, det måste man, för det blir så grymt med grus från framsidan och gräs från baksidan som släpas in. Hatar att få en massa skräp under fötterna när jag går.

På lördag blir det fullt ös! Först kommer Sandviken-främmat, sen bär det av till Buggkurs för skräckslagna på Folkets Hem 11-15, under tiden vi är där blir barn och hund hämtade av mina föräldrar som ska vara barn- och hundvakt, sen hem och få något i oss, duscha, piffa, måla... (hinner tre tjejer med det på knappt tre timmar??) sen promenad ner till Södra torget där bussen utgår kl 18 till Alfta på Surströmmingsskiva. Det håller väl på till framåt 01 tror jag, eller möjligen 02, sen tillbaka med bussen igen och promenad hem till slottet. Då är vi nog ganska nöjda, vi tre brudar, skulle jag tro!

På söndag är vi nog rätt mosiga, vi tre tjejer och de flesta andra som varit på skivan, skulle jag tro... Orkar nog inte till lägenheten och städa något då, heller... Ska åka och hämta ungar och hund i Öjung, men det får bli på eftermiddagen, lite senare.

Det trista med denna helgen, är att det blir minimalt med tid med Prinsen, men men, det får gå ändå.

Jag kallade huset för slottet innan jag ägde det, undrar om jag inte började kalla det för slottet redan medan jag funderade på om jag skulle våga eller ej, innan jag ens budade med säljaren? Och tomten på dryga 500 kvadrat får väl gå som halva kungariket då. Sen dök det plötsligt upp en Prins mitt i alltihop, så då blev det som att jag fick slottet, Prinsen och halva kungariket! hihihi Jag brukar tänka så, en skön tanke. Slottet, Prinsen och halva kungariket!

Man får vara lycklig så länge det varar, man vet aldrig när man kraschlandar...! Förhoppningsvis aldrig...

Och så blev klockan sådär mycket igen...


Kommentarer
Postat av: EvaHill

Det där låter som en helt underbart rolig helg. Ha så kul!!

2009-08-21 @ 01:50:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0