2 december


I morse
Det är -8,6 grader idag! Jippiiieee!! Äntligen kanske det kan börja bli vinter! Den här hösten har varit grym. Har varit så ledsen, så deppig, så slut... inte enbart för vädret, blötan, mörkret, lite annat också, men säg 75% pga det eländiga vädret, så spär vi på med 25% annat elände i livet...

Har klivit ur sängen enbart för att gå till jobbet, på med masken, genomlida dagen och förhoppningsvis har jag klarat mig från att visa mina tårar, hem, behålla masken på, ut med hunden i regnet på kvällen och DÅ har jag kunna släppa iväg tårarna, för det är ju ingen som märker skillnad på om jag är våt i ansiktet av tårar eller regn...

Helgerna har varit som i ett töcken, framförallt barnhelgerna. Vänt ryggen till, gråtit, gått in i ett annat rum, gråtit, låst in mig på toan, gråtit... gått med hunden, gråtit.

Men nu känns det som att det vänt, både på väder och det personliga! Hoppas verkligen att det håller i sig, behövs inte mycket för att ramla ner igen... Befinner mig på vakens kant, på väg upp, men kan lätt tappa fästet och åka ner igen...

** ** ** ** ** ** ** ** **

Ikväll
Varit till Bollnäs med jäntorna. De har tränat och jag har varit på Rusta och Jysk. Kollat in en plastgran som jag ev ska köpa... En vit! Ser ut som en riktigt ordentligt rimfrostig gran med lite snö på! Jättefint, tyckte jag. Såg den framför mig med sån där ljusslinga med små dioder, massor av röda kulor, guldiga kulor och så var det en sort "gammaldags" kulor med guldigt mönster... På min näthinna - "smack" perfekt!

Har även spanat in ett matbord med stolar i ek på Jysk. Ska kolla mina finanser, inte i kväll, och se om jag kan ta mig råd till den gruppen - vill verkligen ha den! Bordet och stolarna jag har nu, ser så fjuttiga ut... Har ju mycket större nu än i de lägenheter jag bott i senaste åren. Har ju betalt värmepumpen nu, och jag vet att jag har lite kvar av arvet, så det kan bli en grupp till köket, kanske. Beror på hur snål jag blir i slutänden! Kanske finns något annat jag hellre velat ha som jag hittar om några månader, och så är pengarna slut?!

Måste komma ihåg att höra med mor om jag får låna deras släpvagn i helgen! Har två bokhyllor som jag FÅR, som ska hämtas, för de som har dem, skulle slänga hyllorna... De duger hos mig ett tag! Och så ev gruppen då! Men jag måste nog även ha någon som hjälper mig att bära, och att backa med släpvagnen... I allafall där jag ska hämta hyllorna. Dotra hade en bra idé om hur vi ska få släpet så nära dörren här hemma som möjligt...
Öppna garaget och kör in bilen! Då hamnar vagnen framför dörren! hihihi Smart unge!

Jaja, får väl sova på saken, så kanske ett och annat ramlar på plats. Ha det gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0