* * * * * * * *

Usch, så ineffektiv man är...
Handlat, det är vad jag åstadkommit ikväll. Visserligen tog det en timme, blev en full vagn och stort hål i plånboken, fullt i kyl och skafferi, men ändå... Bara handlat!

Okej, röjde diskbänken också. Dotra hade varit snäll och gjort mat till jag kom hem, så det slapp jag. Hon hade gjort baconpaj! Jättegott! Hon ÄR duktig, min tös. Men det blir mycket disk efter henne... Smällar man får ta. Men det var inte bara hennes disk, om jag ska vara ärlig, då jag tömde kylen på mat som passerat gränsen för känlig föda, det blev några burkar och skålar det också...

Ett tfn-samtal och natta barnen och gå kvällsrunda med vovven, så var den här kvällen slut. TV har jag inte sett. Bara hört.
Det var "Halv åtta hos mig" när jag packade upp varorna och röjde i kyl och kök, och försökte hjälpa sonen med hans engelskaläxa. Det var längesen jag läste engelska...
Det var "Mamma till en mördare" på väldigt låg volym när jag pratade i tfn.
Nu är det nyheter.
Varför har man den på, TV'n, när man inte tittar??
Egentligen skulle jag vilja ha en superstereo och discoröj! Dansa runt.

Får dansa runt på Tuppenz på lördag istället. Men inte disco. Styrdans. Barbados. Kanske... Har inte bestämt mig ännu. Borde ut och ha kul, borde samtidigt vara hemma och pyssla och vila. Svårt hinna bägge delar på 48 timmar! Vill och behöver ju...

Välja bådeoch och det blir halvdant bäggedelar?
Det går ju inte! Då får det bli bara nöjet!
Det tar tid att fixa sig för dans... typ halva dagen, och andra halvan att vakna och gå med doggen, och tid att sova ut dagen efter... vakna och gå med doggen, så var den helgen slut!

Ja, vi får se vad det blir, många dagar kvar!

Jag har svårt att bestämma mig!
Tror det är ett karaktäsdrag för en våg...? Har läst det någonstans någongång...


Kommentarer
Postat av: Micke R

Äh wtf Vågar e inte så eller e vi det ha ha. Jag har inset att jag nog är ganska ineffektiv men då det händer då händer det å andra sidan !! Men det är långt mellan ggr nuför tiden, tror jag. Ett har jag då gjort detta skitår o det är skaffat städerska. Kanske inget för alla men e manunkis o bara flyttar runt grejerna då var det ett enkelt beslut. Å jag ångrar det inte. Men sen att det ska renoveras o fixas det får ta den tid det tar, kanske till vårn om jag får insperation o ta tag i det annars får det vara ett tag till. Just nu är jag mest bryd över vart min diskpropp försvunit !! Den är helt borta så jag har gjort en tillfällig av ett glas o lite toapapper !!

Ha en bra kväll/dag



/Micke

2009-12-08 @ 20:30:27
Postat av: A-M

hahahaha Och den håller tätt??? Glas och toapapper? Jaja, alla sätt är bra, utom de dåliga! Tror du har råd att införskaffa en ny diskpropp!

Tack för kommentar! Kul! /a

2009-12-08 @ 23:28:39
Postat av: A-M

Har du slutat med din blogg du, förresten, eller har du flyttat den? /a

2009-12-08 @ 23:30:16
Postat av: Micke R

Ha ha jodå det vart tätt o jag skulle handlat en ny men glömde bort det....

Mjaaa jag låter den vila lite, vart dåligt skrivet till slut !

2009-12-09 @ 07:18:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0