Fredag 11 dec


I morse, innan jobbet


Barnfri helg!

Idol? Bad! Dans? Pyssla hemma? Sova!

Ensam... 
Om jag inte hänger med på dansen då, med kompisen... och hennes syrra och deras nya killar... Hur kul blir det på en skala?! Femte hjulet, liksom, i dubbel bemärkelse.

Men på dansen är det ju många att dansa med, om man vågar bjuda upp, och det är jag dålig på... Att BLI uppbjuden, det är en helt annan sak (även om jag inte blir det så ofta, ser väl för tråkig ut, eller har för liten vänkrets), men att själv kliva fram och bjuda upp... läskigt! Men det händer!

Stora biffiga danskavaljeren är säkert där! Han är kul att dansa med, det stämmer så precis, känner mig som dansens drottning! Gärna många danser!
Med nån annan kan det istället var snubbla mig hit och snubbla mig dit - är det inte slut snart???!!!!
Och med den tredje så är det bara pajas och clown och hej hopp vad det går! En till??!!
Och den fjärde, bara så dansant och avslappnat och härligt... En till??

Eller så stannar jag hemma och tar det lugnt och vilar - för det behöver jag...
OCH jag behöver komma ut och träffa folk, män, vänner... ha KUL! Svårt att kombinera...

Har ett dagsverke att klara av först...!

** ** ** ** ** ** ** ** ** ** ** **

Ikväll, ca 23:45

Dagsverke avklarat. IDOL avklarat, och tänk att rätt kille vann!

Blidde inget bad, IDOL kom ivägen. Nu när det är slut tyckte jag det är för sent att krypa ner, tar ju en, en och en halv timme för mig att ta ett bad, inget man gör "bara sådär"...! Fast jag sullar säkert uppe så länge ändå...

Funderar vad jag ska ägna morgondagen åt. Ska nog inte planera alls, bara göra det som faller mig in...

Har fått div tips, igår kväll, om hur man ska kunna få ro att sova. Ett besök i en hälsokostaffär behövs, kanske även i någon annan specialaffär som inte finns här hemma, men i någon stor stad långt borta, typ Stockholm. Kanske även en stor stad på närmare håll? Är ju inte så berest, så jag har ingen koll alls... i och för sig finns det säkert på nätet också, om man orkar googla och leta!

Dans eller ej i morgonkväll? Återstår att se... Just nu bara trött, så det blir ingen blogg att tala om, kände starkt för att skriva när jag började, men det kom av sig, liksom.

Måste bara få påtala hur duktig jag var ikväll!
Jag, som i flera veckor, månader, knappt existerat, bara klivit upp och gått till jobbet som en robotiserad mumie, som högst tvångsartat har gått i sakta mak en kort kvällsrunda med doggen med tårarna rullandes nerför kinderna, max 20 min, har varit ute och SPRUNGIT ikväll!

Säkert tre kilometer blev det, har inte mätt, så jag vet inte, men uppskattningsvis ca tre kilometer, bara sådär! Och jag tog inte ut mig, kom hem med glädje och lite energi kvar, men ändå trött, så jag VILL ut igen, SNART! Kanske redan i morgon! Yiiiha! Känner hur livet börjar återvända! Äntligen!

Kanske lite solarium i morgon?? Har ju inte fått sol på 1½ år ju! Var ju ingen sommar på semestern, bara regn och gråväder även då, kallt. Ingen sol, inget bad. Har varit höst ett halvår! Må den vara slut nu!!!! Snälla....

Nä, John Blund har swischat förbi och strött tröttsalt i ögonen, bäst att ge sig till sängen, den kalla, och ingen som värmer mi g och masserar...

Dröm sött, mina vänner!
Skrivs i morgon...


Kommentarer
Postat av: EvaHill

Det här med att bjuda upp eller bli uppbjuden är lite besvärligt ibland. Men jag är precis tvärsom mot dig. Jag har verkligen svårt att stå och vänta på att någon trevlig prick ska komma. Då är det mycket bättre att få välja själv. hihihi!!

2009-12-13 @ 12:57:47
Postat av: A-M

Jo, Eva, du har nog en poäng där...!

Välja de bra själv och slippa bli uppbjuden av "böset", men det ÄR svårt att bjuda upp, det känns som att man verkligen måste kunna dansa väldigt bra då, om man bjuder upp...! Och jag kan inte dansa väldigt bra, bara hellre! hihihi Det känns inte lika pinsamt om man blir uppbjuden och det går åt skogen, som om man själv bjuder upp, och det går åt skogen!

kram på're

2009-12-14 @ 03:21:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0