Fredag 25 dec

Nu blir det en sån där "inget-blogg".
Känner mig lite frustrerad... VILL skriva, men vet inte om vad!? Har inget att berätta om...

Jo, var till en kompis i Arbrå igår, på kvällen, och käka julmat, drack experimentsnaps till sillen i brist på bättre alternativ, kolla tv, SKVALLRA, fb, fotostudio. Ja, vi höll igång ända till halv tre i natt! Men det är ju en i allra högsta grad privat tillställning, som jag inte kan lämna ut några detaljer kring, eller hur!



När vi pallrade oss upp idag kring halvelvasnåret, så mådde vi som vi förtjänade - dvs BRA! Vi hävde visserligen i oss div saker, men inga mängder, bara smakisar, liksom! Lagom, på tjejers vis!

Hemkommen därifrån så kollar man av fb, byter om och går ut med hunden en timme eller så, sen värmde jag lite mat som jag nu skottat in och börjar känna mig mätt och belåten igen.

Funderar allvarligt på om jag ska engagera mig i att flytta upp lite kartonger och annat grejs från lillrummet nere till skrubben upp i väntan på bättre tider, så jag får plats att montera upp dotras säng hon hade innan, en 90's s.k. dagbädd.

Resårbotten som hör till är uppe, så den lär jag inte lyckas få ner genom den svängda trappen på egen hand, så den lär ju förbli uppe... tills någon kommer förbi och kan ge mig ett handtag. En resårbotten på 90x200 är ju lite bysig att få ner för en svängd trapp på egen hand... Det kan gå, men antagligen inte, fastnar väl någonstans på vägen! Att passa in den i sängen, det fixar jag, det har jag gjort förr!

Sen blir det nog hemmaspa i badkaret...

Senare ska jag ner på bynn och hämta biljett för morgondagens utgång! Skulle inte först, men har ändrat mig. OM nu bynn skulle råka vinna annandagsmatchen mot ärkerivalerna Bollnäs hemma i Arenan i morgon, så kan man lugnt räkna med jättefest på Bonden! Annars blir det dränkasorgenfest, för fest lär det bli, hur än det går, det är liksom tradition. Nu går inte jag på matchen, men kan ju gå till Bonden på kvällen ändå! Det var något band som skulle spela också, minns inte vad de heter... Red Roxx kanske??

Näpp, maten är slut, musten urdrucken, så då är det väl bara att sätta igång då!

Lägger till en "före-bild" från nyss! Förhoppningsvis blir nästa bild finare!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0