Gnäll-kärring...

Var ut i snövädret nyss, en liten "toarunda" med doggen... var inte ens bort till Emmanskorset! Första jag är ut sen fredag förmiddag... Förutom vedkorgen jag hämtade igår...

Var piggare på eftermiddagen, tänkte att Yippie, jag är på bättringsvägen, men köttbullar och brunkål tog ut sin rätt, och jag blev helt slut efter det påhittet! Och nu, totalt slut... var nog inte så mycket på bättringsvägen som jag trodde... får se om jag går och jobbar i morgon eller ej, för fixar man knappt två tre timmar vid spisen, så lär man inte fixa åtta timmar på jobbet ständigt påpassad och tfn som ringer och folk som tjatar och ska ha snabba svar och ännu snabbare leveranser!

Hemma kan jag gå och vila när jag blitt trött, det kan jag inte på jobbet...

Ja, vi får se hur det känns i morgon bitti. Just nu känns det som att det blir hemma ännu en dag.

Hur som helst, snörvligt och hostigt är det!

T ex, jag var tvungen gå med en burk krydda till dottern för att höra om det verkligen VAR kardemumma... det såg ut som det, men jag kände inte doften, så jag var lite osäker!

Jag öppnade påsen med mald nejlika, stack ner näsan, näpp, ingen doft!  Igår, när barnen bakade och kokade knäck - nää, kände inga goa dofter då inte... trist!
Kände ingen doft av köttebullarna eller brunkålen heller när jag höll på...

Nu var det gnälligt! Ska försöka bättra mig till nästa blogg...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0