Julen i SLOTTET?

Ser att folk har börjat skriva om julen. Julafton. Julklappar. Umgänget.

Har bara ett att säga om allt detta; BLÄÄÄÄ

OM det nu blir som första förslaget jag och barnen resonerat kring, så firar vi här 23/12 och att mormor & morfar kommer hit, äter, klappar, umgås.

DET kan jag mycket väl stå ut med.

Vad gäller mat då, så blir det inte ett dingnade smörgåsbord med 100 olika sorters sillar, syltor och annat kallskuret, alla varma saker som köttbullar, prinskorvar, rökt fårfiol, andra köttgrejer, janson, mm mm mm, det blir typ två sillar, julskinka, köttbullar o korv, ev lax eller revbenspjäll, ris ala malta.

Inget mer. Möjligen att mormor har brunkål med sig, hon brukar göra det, jag tror inte att jag kan.

Dessutom, mormor är både laktos- och glutenintolerant, så INGA mjölkprodukter får inblandas, inte heller något med mjöl... svårt men fullt möjligt! Finns ju en del vegetabiliska alternativ till smör och grädde. Eller bara vanligt vatten går ju också! Svårare med mjölet...

Sen åker jag upp till pappan med barnen på julafton, och så får de bli där några dagar, och jag sitter själv på julafton, men då har ju vi haft vårt.

Första julen i SLOTTET!

Jag hoppas jag fixar detta, utan att stressa ihjäl mig!

Näpp, nu har jag efter en timme lyckats få i mig hela frukosten och allt te, så nu ska jag fortsätta skruva resten av stolarna och röja undan allt förpackningsmaterial! Man vet inte, men det KAN hända att jag även monterar upp granen och klär den, så KANSKE man kan få lite julstämning?? Så länge man låter bli att titta ut genom fönstren, så... +2,2 grader och regn... Vad ovanligt??!!

Har en ljusslinga att ha ute, frågan är bara var? Ut mot vägen så andra ser, eller på baksidan så att bara vi ser? Fågelstuga skulle jag också vilja sätta upp, men samma problem där, var? Det kom jag nog på nu! Men har ju ingen...

Huj så länge! Ha det bra, i regnet...

Kommentarer
Postat av: EvaHill

Jag tycker du ska sätta slingan på framsidan. Så du ser den när du kommer hem.

2009-12-06 @ 14:40:55
Postat av: Anonym

Jag tror inte många har sånt överdåd till julbord hemmavid. Brukar räcka med någon sillsort, köttbullar och skinka. Risgrynsgröt eller ris á la Malta brukar oxå gå hem när jag o min familj firar jul.

2009-12-06 @ 17:42:36
Postat av: Christina

Det var jag som skrev om julmaten.

2009-12-06 @ 17:43:58
Postat av: A-M

Nä, inte så överdådigt till julbord när det blir tre vuxna och två barn, värre förr när det var tolv personer... DÅ var det MÅSTE på vissa saker... Inte kul alls.



Nu ska jag äntligen försöka skapa mig egna rutiner och traditioner, som passar OSS tre och mormor & morfar, nu när vi har vårt eget. Det är på tiden!

2009-12-06 @ 23:18:31
Postat av: A-M

EvaHill! Tack för förslaget! Ska ha det i åtanke när jag väljer...

2009-12-06 @ 23:19:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0