MAAAT!!

Idag är jag tack o lov piggare!
Snörig och hostig så hälften räckte, men piggare, det är huvudsaken. Har orkat lite mer än bara fördriva tiden vid tv och dator. Det ni!

Letade fram recept och gjorde brunkål till punkt och pricka, nästan... Det är något som hänger med sen vi bodde i Skåne, man ska ha brunkål på julbordet, men jag har aldrig gjort det själv förr, det är alltid mamma som stått för det, och alltid bara där man fått det! Verkar inte vara något som hör till här uppe... Men nu har jag gjort det, och det blev med beröm godkänt (=tummen upp) av dottern! Att hon ens vågade smaka??? Börjar kanske bli stor?!

Så var jag även ut i frysen och hämtade in ett paket nötfärs och ett paket lammfärs. Här skulle göras köttebullar! Tina lite försiktigt i micron, för att undvika "kokskador", medans jag rörde ihop övrigt gojgoj. För lite mer "jul" över bullarna, hade jag även i malda nejlikor och kardemumma... kan man det?

Sen bad jag dotra om hjälp att rulla, många bullar blev det, och när skärbrädan var full första vändan, började jag steka, så fick hon rulla själv. När allt var klart, och vi smakat av en varsin, ungefär en varsin... så var det inte alls så många som det kändes som att det skulle bli! Lite besviken, efter allt jobb, och inte mer!? De fick klart godkänt!

Nu är det bara Janson och skinkan kvar, och köpa nån sillaburk. Höra med mamma om hon tar något med sig, typ spjäll! Sen bör vi klara oss, tycker jag...



Sen stekte jag färdiga hamburgare från ICA... som vi åt med uppvärmt ris till kvällsmat! Nu får det vara färdigt med mat för idag! Lessnat, liksom... Men känner mig duktig! Jag som inte alls är någon matmamma! Men man kan ju få sina ljusa stunder...







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0