Ny vecka

Ny vecka. Vädret lika gammalt som de senaste månaderna, regn och gråväder och tempen på fel sida om nollan... Vinter - var är du? ho-hoooo???

Mig veterligt, har jag inget särskilt inbokat, möjligen att jag åker på Oriflame-mingel på onsdag, är bjuden på det, så vi får se. Den andra flickans pappa skjutsar jäntorna på deras friidrottsträning, så jag har fri kväll, så att säga. Vi turas om varannan onsdag. Funkar bra.

Ev badhuset på torsdag, det är vuxensim då, med nedsläckta lampor och ljus tända på kanterna och lite varstans, så mysigt, och så bastun sen... mmmm. Lite lyx i livet.

Ev Tuppenz på lördag, Barbados spelar. Har inte bestämt mig, det vore himla kul, men samtidigt - måste man ut varenda barnfri helg? Har varit mycket nu ett tag, samtidigt så behöver jag ut och träffa folk, ha KUL, dansa! Eftersom det är julbord där också, är det stor risk det måste till förköp för att få plats, även om man bara vill på dansen. Så, måste bestämma mig snart!

Jo, kom just på att jag ska på julbord på tisdagkväll! Jobbet bjuder personalen på julbord varje år, uppdelad i tre grupper om 60-70 pers/grupp. Min avdelning hamnade i första gruppen.

Vi kom i år att hamna i samma grupp som de avdelningar vi faktiskt har en del att göra med, som "Hyllan" (spec, inköp, kundservice) och "Gruvan" (planeringen) t ex, dock inte utlastningen, det var synd, för de har vi också mycket att göra med. Sen var det nån avdelning som jag inte riktigt vet vad det är för folk och vad de gör, och det kan ju vara bra att lära känna dem, men det blir ju alltid så att man sätter sig med dem man känner...

Nu måste jag se till att bli klar, kl går alldeles för fort!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0