Onsdag 23 dec

JULAFTON I SLOTTET!!



Så har då "julafton" förflutit ganska smärtfritt och trevligt...
Mat och julklappar, även jag fick klappar! Ett ställ med grejer till kaminen! Precis vad jag önskade, och en "huggkubbe" i form av en gammal stol som varit med om ett och annat som det såg ut, och en zinkhink att tömma askan i! Helt super!

Fick även ett nyckelskåp av dottern, som hon gjort i slöjden, så fint!

Barnen fick varsinna Lindbergs-mössor, som de tydligen blev väldigt nöjda med, för mössorna satt på huvudena resten av kvällen sen! Och även ett varsitt kuvert med pengar, och varsin Paradis-ask för paketets skull, blev lite snålt med paket, men å andra sidan var pengakuvertet välfyllt! De får handla egna julklappar...

Mormor fick en skål i tenn som dotra gjort i slöjden, som mormor blev lite impad av att hon gjort! Lyckat!

Av mormor fick barnen varsitt par vantar (hundull och fårull egenhändigt kardat, spunnit och stickat, kanonvarma!) samt nån liten "mask" med "osynligt snöre" som man skulle linda runt lite varstans man tycker och på det viset få masken att utföra de mest fantastiska konster?! I kväll har den mest ålat runt ryggstöden på stolarna och lite sånt, men den kanske utökar sin reportoar? Pengar. Nån ficklampa att klämma fast i kepsskärmen, annan ficklampa, kanske nå mer? Hann inte med riktigt, hade fullt upp med att skruva ihop ställningen till kaminredskapen!

Nu är julen över för våran del, i morgon åker barnen till pappan och jag får en dryg vecka för mig själv! Meningen var att jag ska skjutsa upp dem, men tror jag ska ringa faderskapet i morgon och be honom komma och hämta dem själv, så hämtar jag dem på söndag innan jag börjar jobba sen. Så det blir som vanligt, han hämtar och jag hämtar! Blir ju bakvänt om jag ska skjutsa upp helt plötsligt...??! Och han skjutsa ner sen? Nä, invanda mönster är nog bäst! Eller?

Nu har jag föräldrarna i bäddsoffan i vardagsrummet, och barnen på ovanvåningen i sina respektive rum och sängar. Jag själv har bäddat ner mig i min egen säng med lappen mot bena, lite obekvämt och svårskrivet, men det går!

Näpp, nu ska jag läsa lite bloggar och försöka sova lite sen!
Ha en riktigt bra julafton i morgon, ni andra! För min del är julen över nu...

GOD JUL!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0