Onsdag 30 dec

Betalat räkningarna. Insåg när jag gjort första, att det varit bättre om jag gjort det igår, men det var ju lite sent påtänkt, så det är bara att gilla läget...!

Trodde att det skulle betalas som i morgon, 31/12, det är ju en svart dag i almanackan, och ganska många jobbar åtminstone halvdag, men icke! Pengarna flyger iväg 4/1 som tidigast. Då får jag lite ränta på dem i morgon, innan de far iväg, det är ju bra, och jag har ju inte så många kronor att det blir skatt och andra avgifter på räntan, så det ska nog gå bra! Så lite bra var det kanske att jag inte matade in dem igår!?

Guuuuuud va segt det är nu! Skulle ju vara så energisk och effektiv idag... har inte hänt ett skit! Jo, räkningarna, men det räknas inte.

* Plocka ur diskmaskinen = klart!
* Fylla diskmaskinen = klart!
* Rensa diskbänken, köksbordet och arbetsbänken = klart!
* Tvätta (kl 15:10 - håller på! kl 17:40 - hängd!)
* Dammsuga = klart!
* Hämta in ved så jag kan elda (kl 15:10 - fixat!)
* Tända kamin
* Gå med hunden (kl 15:10 - fixat!)
* Lämna tillbaka kjolarna och hämta skon (kl 17:40 - fixat!)
* Handla lite skumpa och annat gott till nyårsafton = klart! Skumpa i allafall...
* Åka iväg med skräp som jag samlat på hög i garaget (kl 15:10 - lastat in i bilen! kl 17:40 - fixat!)
* Dricka ett par kannor kaffe (har påbörjat den första i allafall!)
   (kl 15:10 - fixat 1 kanna snart! kl 17:40 - en kanna tom, blir nog ingen mer...)
* Bestämma vad göra på nyårsafton, ett förslag mer lockande än andra...
* säkert en massa annat som jag inte kommer på just nu...
* (kl 15:10) samt lagt ut min fårullsfilt för "tvättning" på snön, ja, man ska göra så, 
   passa på när det är kallt! En timme per sida eller så...
   (kl 17:40 - flyttad till altan, under tak över en solstol)


Får återkomma senare och pricka av! Obestämd
Kan ju börja med att gå ut och sticka i motorvärmaren... en bit på väg!

Man vänder på dygnen när man är ledig, la mig t ex halv tre i natt (!) och var uppe igen vid 10, det blir 7 timmar ca. Morgonseg. Och då menar jag verkligen SEEEEG... Tar några timmar att komma igång. Om jag inte har en tid att passa, då är det ju annorlunda, men som nu, när jag har all tid fri. Kommer inte till skott, händer inget. SKA, men kommer inte till skott. ...snart... "Snart" kan vara många timmar bort...! Grrrr....

Jag är så slut efter denna höst, så energidränerad, så det liknar inget annat! SLUT. Både fysiskt och mentalt. Jag kanske har rätt att bara vara såhär seeeeg?? Eller inte...

Börjar jobba på måndag, och jag känner redan hur paniken börjar komma, är INTE redo för det! Behöver mer tid att komma ikapp på. Kanske jag börjar vakna till liv framåt lörd-sönd, och då hinner jag inte allt jag skulle på min 12 dgr ledighet! Suck.

Är i stort behov energi-INPUT nu!! Inte i pillerform, utan av livsglädje. Det HAR vänt, det ÄR mycket bättre än för en månad sen, men det är LÅÅÅNGT kvar till normalnivå!

Min förkylning som jag drabbades av före jul, vill inte heller helt släppa taget. Hostar till och från än, snuvig och nysig än, "förkylningsslö" än... Jag är ute och går, men det är inte det vanliga klippet i steget, om man säger, inte den vanliga farten heller, men jag rör mig framåt! Provade ju även sparken häromdagen. Och gick över berget. Men det är tungt, inte som innan. Kämpar på att komma tillbaka, men har ju inte det tålamodet som krävs att bygga upp kondisen igen! Kondis är färskvara, tyvärr.

Träningsvärken i framlåren börjar äntligen släppa, efter min annandagsdans... Tungan ute  Idioti! Jaja, jag har fått slita för det... Men kul å! Mer sånt! Det är lite av energi-INPUT.

Näpp, nu ska jag ut en liten vända med doggen, det blir till att klä på oss bra, mig i allafall, han klarar sig med sina snötofflor!

Bild från igår, när han blev en musjägare!
Han hör, lokaliserar, dyker ner med skallen, sen börjar han gräva...
Precis som att han ska få tag på musen! *ruskar på huvet...*




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0