Skruvat, gran och bio

Nu är det färdigskruvat vad gäller bord och sex stolar, samt färdigplockat med förpackningsmaterial. Det får bo i garaget i väntan på att jag ska få lust att åka iväg med det till containern vid ICA en annan dag.

Har även monterat upp den vita granen, och nu ikväll kunde jag inte hålla mig längre, utan hängde upp lite kulor och ljusslingan, och kunde konstatera att det behövs ytterligare en ljusslinga, den där räckte ju bara till hälften! Insåg även att en skarvdosa till kontakterna vore på sin plats. Tror inte jag har en lämplig hemma, får nog införskaffa en egen till granen. Sparat några kulor som barnen får roa sig med.

Vi får säkert flytta runt alla kulor innan alla är nöjda, var ju bara tvungen se hur det skulle se ut nu ju! Och jag som inte ens gillar julen...?? Brukar inte i allafall, men att klä granen är kul! Den vita fina, det är nog den enda vita gran man får se i år som det verkar, plus och plus och plus och regn och regn och regn... suck.

Jag tog några bilder, men ingen bra nog att visa. Det får bli en annan gång!

Ikväll har jag varit på bion, äntligen! Fick för mig att messa en kompis jag inte träffat på jättelänge, och hörde om hon ville göra mig sällskap, och ja, det ville hon! Och hon ska bjuda in sig själv på husesyn nån dag, snart hoppas jag. Husesyn i slottet! hahaha Jag tror hon kommer att gilla det!

Filmen var bra, men jag tycker nog att ettan och tvåan var bättre. Eller om jag pga att jag tyckte de var så himla bra, hade så höga förväntningar på denna, att den inte riktigt räckte till? Hur som, den var bra, jag är inte besviken, men de andra två var bättre!

Och jag klarade mig rätt så bra...
Är ju en sån person som inte riktigt kan hantera spännande situationer där det plötsligt händer något... Risken är väldigt stor då, att jag skriker till eller något. Ikväll blev det "eller nåt"... Nåt slags ljud kom det ut, vet inte riktigt vad, det är jag inte medveten om, men jag slog även nävarna i min kappa som jag hade i knät som om den vore en trumma jag signalerade FARA Å FÄRDE på! Kompisen skrattade... hm. En annan gång hoppade jag högt. Men jag skrek inte! ha.

Nu har jag blivit lite trötter, så jag ska ta och krypa till kojs. Min tur att ha tredagars den här veckan, dvs månd-onsd-fred ska jag ut på morgontur med doggen, tisd-torsd ska dottern det. Det betyder väckning 05:30...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0