Tisdag 15 dec

Skott-premiär kl 07:02
Har skottat snö på Slottets infart idag!
** ** ** ** ** ** ** ** ** ** ** ** ** ** ** **
Premiär!! hihihi
Ca 15-20 cm snö har det kommit, sen igår eftermiddag till nu, runt 7-snåret.
Återstår att se vart det hamnar när snöplogen åkt förbi, om jag fick in allt igen, åt vilket håll jag borde slängt det...
Grannens o mina buskar fick lite extra täcke, också...!

Nu blir det en tallrik gröt, sen blir det duschen, inte bara för att få bort tröttheten, utan även för att få bort lite svett!

Fortsätter det snöa såhär, blir det en vända till ikväll, och då blir det även lite gångar på baksidan till garage och vedbod, oavsett hur mycket det kommer ytterligare idag.

Om det ser ut att bli fler skottmorgnar, får jag se till att antingen kliva upp direkt kl ringer, och inte ligga kvar och snooza flera gånger, eller ställa den ytterligare lite tidigare... Det är bra med vardagsmotion, men jag uppskattar inte tiden på dygnet för den!

Det svåra var ju att inte sätta skyffeln för "djupt", eftersom jag har grusad infart, vill ju inte skyffla bort allt grus... Vill ju få en "botten", och med detta puder som kommit nu, lär det dröja!

Näpp, till duschen!

PS, nu bor lilla blå i eget garage, och slipper se ut så här fler gånger, som den gjorde 090125...




Lunchrapport, snabb'en kl 12:56


Dagens bild, lätt snöfall, -4,0 gr... mera mera mera!!

Kvällen har mycket att erbjuda, vi får se vad som mäktas med och hinns med. Mera snöskottning, dvs ta bort snöplogkanten och lite på baksidan, platta till en botten med hjälp av bilen, köra fram och tillbaka, montera ner en säng och bära ner och montera ihop den igen, samt flytta in en annan säng i det sängtomma rummet...

Min 120-säng har varit utlånad, jag har skaffat en 160-säng. Dottern är lovad min gamla 120-säng när den kommer tillbaka, vilket den gjorde igår, och blev uppburen till övervåningen, där den står på kant nu mot en vägg. Hennes säng ska monteras isär, bäras ner och monteras ihop i lillrummet och fungera som gästsäng/soffa. 120-sängen ska släpas in i hennes rum och bäddas.


Antar att allt utom ihopmonteringen fixas ikväll. Den hinns med till helgen eller så.

Nyheter ska jag försöka komma ihåg att kolla på också, för det låter som att det snöar lite varstans i Sverige, och ett par mm snö, brukar innebära snökaos hos sörlänningarna, som tycks bli lika överraskade varje år!? Kom det snö igen??? På vintern?? OJ så halt det blev???? 

Nu åter dax att cykla tillbaka, och jag kan INTE förstå varför byns mest använda gång-/cykelväg INTE är plogad, ÄN??? Hallå!!!



Sammandrag kl 22:25
Glömde platta infarten...
Men å andra sidan jobbade jag till 18:15 idag (börjar kl 8), mycket att göra helt plötsligt! Igår blev det också sent, men då började jag å andra sidan sent, så det blev rätt antal timmar ändå, idag blev det plus på tidkontot! =mer ledigt sen!

Man hinner inte växla upp tempo i samma takt som behövs... Blir helt slut ju, hinner inte med. Skönt efter halv fem, när tfn stängs av och man får jobba ifred! Man får undan på 1½ timme mer då, än på hela dagen med tfn på! Nästan, i allafall.

Har i allafall växlat säng till dotran. Sonen hjälpte mig. Själv satt hon i soffan med filten uppdragen till örona och var sur, tonårstjejsur. Blir tretton i januari, hon har börjat bli stor, börjat bli tonåring. Märkt tendensen hela året, och den blir tydligare och tydligare... Tvingade ut henne med doggen, i allafall, drypandes sur! ALLT var fel!

Men, det var ju förutsättningen för att jag skulle få ordning med sängen åt henne. Att hon gick med doggen. Så jag skulle slippa och istället ägna mig åt skruvning, bärning och bäddning. Hon skulle gå på eftermiddagen, sen hjälpa mig. Fick uttjatat henne runt åtta-tiden... Då var sängbytet så gott som klart.

Sonen hade även varit duktig och skottat bort snöplogkanten som jag bad honom om, OCH skottat resten av infarten, det var nog därför jag glömde ta ut bilen och platta, när han hade skottat... Vissa dagar är det väldigt bra ordning på den grabben, inte har han varit sur och osams med mig ikväll heller! Toppenkille! Sa det till honom, när jag nattade honom, han verkade nöjd!

Sen var det diskbänken... ALLTID fullbelamrad av pryttlar och skräp. Begriper inte. Jag gör fint jämt, ändå är den alltid överbelamrad?! Hur hänger det ihop??!! Snart är nog tvättmaskinen klar, men det hänger jag i morgon, orkar inte vänta ut den, tror jag... eller hänga...

Skulle vilja ha någon som masserade min nacke/axlar/rygg nu. Stel. Trött. Ont i hlasen fick jag på eftermiddagen, också. Snurrig. Inte bara pga trötthet och mycket jobb, även av "nåt-på-gång". Får se hur det är i morgonbitti... Har INTE tid att bli sjuk NU!

Tack o gonatt för mig





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0