Tisdag 22 dec

Nu börjar man ana att det blir jul även i år!
Skinkan i ugnen börjar sprida sin doft. Lär inte bli klar förrän framåt midnatt eller så, griljeras i morgon.
Gröten i micron blir frukost i morgon, "julaftonsfrukost" tillsammans med vörtbröd!
Glöggen i min kopp smakar gudomligt, Dufvenkrooks Chilichoklad
Inhandlat ny juleskiva med Jillan, gillar henne! Jill Johnson, om nu någon tvekade på vem jag menade!

I morgon återstår att göra Janson, ev, om jag anser att jag hinner och har lust, blir det en resa till "stora staden i öst" för ett besök på Rusta, och inhandling av ytterligare ett par ljusslingor till granen. Den är lite kort, så man behöver "skarva" med flera.

Vi var till Lulles och provade julklappsskor för pengen jag fått av pappan för just inhandling av varma skor. Det räckte även till ett par handskar. Nu ska det MYCKET till innan han blir blöt och kall om fötterna! Tyvärr var de skor jag ville ha åt honom slut i rätt storlek, så det fick bli ett par andra, men han verkade nöjd. Vi ska tylla in dem i julpapper och öppnas på julafton hos pappan! Sonens önskemål... *fniss*

Fast jag glömde ta ut pengen som de ska få av mig... Får ta en sen kvällsrunda med doggen till byn sen och fixa det.

På väg hem från jobbet slank jag in till Lindbergs och köpte varsin mössa åt dem, med "kaninskinn" som foder. Med öronlappar, som ska klara kyla och blåst! Skoteråkning, skidåkning och fiskning. Kanske även friluftsdagar? De hade även en variant på samma modell som jag var sugen på, men det var stickat på utsidan och fleece på insidan och kaninskinn på öronlapparna. Den är alltså vindtät där det är kaninskinn, men inte på hjässan där det är stickat och fleece... Den är nog snyggare än den är varm...

Jag har en Lindbergsmössa modell Bulan, köpt för många år sen, skinn med nåt pilefoder eller nåt på insidan, så varm och skön, tyvärr blåser det in i sidorna när det fläskar på med hårda vindar, snöstorm och drivis, så den är inte helt till belåtenhet, men vid enbart kyla - då är den perfekt! Inte jättesnygg, men å så skön! Har nog nån bild med mig och Bulan! Ska leta fram... Bjuder på den, så här i juletid, man ska ju vara snäll och generös då...

Nu börjar det nog bli dax att titta till gröten. Pling! Nu är den klar, kanske...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0