Tisdag 29 dec

Uscha!
Nu har jag svullat så jag mår nästan illa...
Beställde pizza och medan jag väntade på att den skulle bli klar, gick på ICCA och handlade (jag skriver ICCA, därför att jag uttalar det [icka] ...ifall nån undrar...!) mjölk, bröd, vitkål, kaffe och praliner! Goda praliner! Ferrero Rocher! Nu har jag tryckt i mig pizzan och tre praliner... ja, man mår som man förtjänar!

Hämtade även paket när jag var på ICCA. Min musik! Fem CD'n med Nightwish och en dubbel-DVD med filmerna Australia och Titanic. Lyssnar på en nu, och kan konstatera att högtalarna i lappen inte mår så bra, det skorrar... måste kolla på högtalare till den, som man kan plugga in! Så man får lite ljud!!

Testade! Man kan ju ställa in ljudet på olika typer av musik! När jag ändrade det till METAL slutade det skorra! Så enkelt var det! phu...

Var till veterinären med vovven. Han kostade mig ca tusenlappen idag! Besöket och medicinen...

Man gör tydligen så med hundar att man medicinerar och ser om det hjälper, annars gör man vidare undersökningar!? Så nu ska jag tre gånger, med två veckors mellanrum, ge honom några droppar på huden av något som heter Stronghold, det ska ta bort ev ohyra, löss, loppor, skabb... eller vad det nu ev kan vara som gör att han kliar sig. Mot såren, som var lite infekterade, fick han piller, nån slags anibiotika, Clindabuc Vet. 3/4 tablett två gånger om dagen i 13 dgr. Om inte det hjälper, ska det göras en allergitest. ...så jag hoppas att den här behandlingen kommer att hjälpa!

Innan jag åkte till veterinären, var jag in en vända på Lindbergs och köpte en ny mössa... En vit "ryssmössa" med stickad ovansida, fleecefodrad invändigt på hjässan och med kanin på skärm, nacke och öronlappar. Så snygg! Tänkte den blir go när man cyklar till jobbet sen, och snygg om man ska på byn och det är kallt, som idag. Den andra skinnluvan, också Lindbergs, är riktigt varm och go, men inte så snygg. Jättebra på hundrundor och andra friluftsaktiviteter, men inte så snygg.

Tyvärr gav jag mig av för sent, så jag hann inte in och hämta min stövlett eller lämna tillbaka kjolarna, så det får bli i morgon...

Teo hade premiär med sina snöskor idag! Så himla bra! Rekommenderas till alla hundar! Först gick vi på plogad gångväg, och han brukar ganska snart börja fryslyfta sina tassar när man är ute i sån kyla som idag, ca 20 minus, men inte idag! Om det berodde på den relativt korta gångvägssteckan innan skogen, eller skorna, kan jag ju inte säga än... Får prova fler gånger.

När vi kom till skogen sen, så kom vi ju runt hela vägen utan is- och snöklumpar, med alla fyra skor i behåll! Han verkade nöjd... tyckte jag han skulle vara, i allafall!

Nu ska nog jag dra ut bäddsoffan, hämta kuddar och göra det skönt för rygg och nacke, tylla in mig i en filt, och stoppar jag in Australia i DVD'n.
hmmm, ska nog börja med att ta ut Teo en vända till, så är det gjort, slipper vi ut fler gånger idag!

Vad gör ni på nyårsafton??!! Vad jag vet nu, gör jag ingenting... Ensam hemma.


Kommentarer
Postat av: EvaHill

Undrar om mina hundar skulle acceptera såna där snöskor? Kan inte tänka mig det. Fast man ska ju aldrig säga aldrig.

Gott nytt år på dig!

2009-12-30 @ 11:17:43
Postat av: A-M

Varför inte?? Lite småprotester när man sätter på dem (gillar ju inte när man håller på med tassarna!), och lite höga benlyft några minuter, sen så!

GOTT NYTT ÅR till dig oxå!!

2009-12-31 @ 01:16:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0