Torsdag 10 dec

Lunchtid
Säger bara...
Dufvenkrooks Chilichoklad
Köpt på ICA, mmmm så god...
Hoppas den finns även på bolaget!
Men då kan jag inte dricka den
som efterrätt på lunchen,
som nu... mmmm
Sött och lite kryddigt. Mmmmmm.....

Mycket bättre än mmmmmmarabou!

**  **  **  **  **  **  **  **


Kvällstid
Dotra ringde halv fem till mig på jobbet... "Det är julkonsert ikväll! Jag skulle inte vara med från början, men nu ska jag! Halv sex börjar genrepet, så jag cyklar iväg nu. Kl sju börjar det!"

Eehh... Jaha? Ja, jag kommer då!
Det visade sig att även en arbetskompis skulle dit, och lyssna på sitt barnbarn, och hon sa att det började HALV sju! Så då är det väl bara att pallra sig iväg till halv sju då, så man inte missar något!

De är så duktiga, alla barnen. De små som nyss börjat, spelar fel och är så söta och charmiga och ofta oblyga, de lite större som tycker det är lite pinsamt men ställer upp ändå, och de största som spelat länge och är superduktiga, lite spexiga och showiga. Som riktigt BJUDER på sig. Så underbart att se och höra!

Har varit på två konserter, förra julen och i somras, innan sommarlovet. Man blir rörd till tårar. Jag klarar inte sånt! Man blir så stolt, dels för sin egen unge, dels för alla andra ungar! Uppklädda och fina.

Ja, det ska bli en kväll i musikens tecken. Hade väl lite andra planer, men planer är till för att ändras!

Ha det gött!!


Kommentarer
Postat av: EvaHill

Ja, visst är det roligt att titta och lyssna när barn uppträder.

2009-12-11 @ 00:01:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0